יצמצם את אירועי הירי? הקבינט המדיני ביטחוני אישר אתמול קיום מבצעים לאיסוף נשק בלתי חוקי. ההחלטה התקבלה על רקע החשש הכבד של תושבי הדרום, מפני אירועי הירי החוזרים על עצמם פעמים רבות. 

סער, תושב כרמית, סיפר: "הירי פוגש אותי באופן יום יומי מכל הכיוונים בפזורה. אני שומע את זה גם לפעמים מעבר לגבול, בין אם זה ירי של שמחה, אימונים או פשיעה. הירי שהכי מדאיג הוא ביער כרמית. זה ירי מקלעים משולב עם נשק קל. הם ממש מתרגלים אימונים בלי הבחנה. לפעמים אני משחק עם הילדים בחצר ואנחנו שומעים ירי מסיבי ואני מיד מכניס את הילדים הביתה".

עוד הוסיף כי "זה פגע בחצר משחקים, בחלונות וברכבים. מבחינתי אני חושב שיש אוזלת יד של הממשלה. צריך חומת מגן במגזר, לא פחות מזה. כמות הנשק שהם מחזיקים מפחידה. יש כמות אדירה של אנשים שמחזיקים בנשק בלתי חוקי וזה בקלות יכול להתפתח לאירוע לאומני. איך המדינה חושבת שיש לה זכות קיום כשאותו בדואי יכול לקחת את הנשק הזה ולירות על אנשים".

"אני מודאג מאוד מהמצב הזה. גם הציבור הבדואי מבקש את זה, איך יכול להיות בממשלת ימין על מלא ירי מאסיבי. הממשלה מזהירה משומר חומות לא מן הנמנע שהנשק הזה יופנה אלינו אל התושבים. ברור לכולם שהירי הזה קיים, אז צריך לעצור אותו", ציין.

קליע שפגע פעם בבית בכרמית  (צילום: ללא קרדיט)
קליע שפגע פעם בבית בכרמית (צילום: ללא קרדיט)

"זה לא מציאותי שאנחנו צריכים לחיות בסכנת נפשות כל יום מחדש. זה התחיל ביישובים הבדואים והתדרדר עד למתחת לאף שלנו. נשק זה לא משחק ילדים. את כל הנשק הלא חוקי צריך לאסוף. מי שלא צריך להיות לו נשק - לא אמור להחזיק בנשק", טען דוד, תושב באר שבע, והוסיף: "בגלל זה יש פסיכולוגים, בגלל זה עוברים הכשרות מיוחדות. הגיע הזמן שהמשטרה תפשוט על בתים ותתחיל לקחת את הנשק. אין מה להתבייש, זה חוק במדינת ישראל, אסור להחזיק נשק לא חוקי - אז שיתחילו לאכוף את החוקים האלה".

הוא תיאר את המצב הקשה שבו נמצאים תושבי האזור: "אנחנו אזרחים כלואים תחת החוק שלא נאכף. הגיע הזמן שהמדינה תאכוף את החוק כמה שיותר מהר ולא תמתין שיקרה אסון לאומי. זה לא משנה איזה ממשלה, היו צריכים לעשות את זה כבר מזמן".

אחד מתושבי רהט, סיפר גם הוא: "בכל פעם שיש ירי ברהט, אני וכל משפחתי והנכדים מסתגרים בתוך הבית, מתוך פחד לכדור תועה שיפגע באחד מאיתנו. אני ממשפחה שלא אוהבת בעיות שיש בה אנשי צבא ומשטרה".

מ׳, תושב הפזורה הבדואית אמר: "כל פעם אנחנו נתקלים בירי, שלפעמים לא נפסק. אני והמשפחה שלי מפחדים שיום אחד זה יפגע בטעות גם בנו, כל פעם שהילדים שומעים ירי הם רצים הביתה. יש המון כמוני, אנשים שרוצים לחיות בשלום, בלי כל הבעיות האלה. חשוב לתפוס את הנשק, אבל גם לעשות את זה בצורה נכונה ולא אלימה".