הרב יצחק ויינברג, גיסם של אשר מנחם ז"ל ויעקוב ישראל פאלי ז"ל, שני האחים שנרצחו בפיגוע הדריסה הקטלני בשכונת רמות בירושלים, שוחח הערב (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM וסיפר על היממה הקשה מנשוא שעברה על המשפחה. 

בפתח דבריו, סיפר על דבורה פאלי, אימם של שני הילדים ההרוגים, ואמר: "ליוויתי אותה בכל השעות הקשות. מדובר באישה מאוד אימהית ורגישה, אימא בכל רמ"ח איבריה. היא ממש כמו לביאה שמטפלת בגורים שלה, גם אחרי הסיפור הקשה הזה. היו שם שכנים ועובדים סוציאליים, אבל כולם היו כמעט מיוצרים - כל הילדים רצו אליה והיא חיבקה כל אחד ודיברה עם כל אחד וליטפה את כל אחד". 

עוד ביקש להבהיר כי "מדובר באימא מאוד חמה, מאוד אוהבת, מאוד ביתית, מאוד חזקה, מאוד מאמינה. היא אוגרת את הכוחות בשביל הילדים שלה. היא מוותרת על הרגשות שלה בשביל הילדים שלה. מה שנותן לה את הכוח זו האמונה הגדולה שיש לנו אלוהים בשמיים שמנהל אותנו וכל מה שהוא עושה זה לטובתנו - גם אם יש דברים שכואבים".  

בהמשך, שיתף: "הכאב גדול ובלתי נתפס. המיטות ריקות בבית, יש חלל עצום. הילדים כאובים והבעל נמצא אי שם. האמא אוגרת את כל הכוחות שלה כדי להיות חזקה - היא אשת חיל, מגדלת משפחה שהיו בה 9 ילדים, היא מצפה היום לילד עשירי. אלה אנשים משפחתיים וצנועים, טובי לב ואיכותיים מאוד. עברנו שבת מאוד קשה, מלאה בדמעות, כאב ובכי". 

הרב ויינברג שיתף כי אמש, בתום יום ארוך ומתיש לאם המשפחה, שבו גם קיבלה את הבשורה על מותו של ילדה השני שנפגע, היא מצאה את הזמן לשבת עם בנה הקטן, שביקש לשבת ללמוד יחד כמו בכל לילה. "כל לילה היא יושבת איתו 10 דקות ומלמדת אותו לא לדבר לשון הרע. היא הייתה ממוטטת גם פיזית וגם נפשית, אבל ישבה איתו 10 דקות ולימדה אותו הלכות לשון הרע. הבת שלי ישנה שם והיא כל הזמן בכתה - היא לא יכלה לראות את המראה הזה".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm