ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, פנה אתמול (שלישי) לבכירים במערכת הביטחון בבקשה לחזק את התמיכה והסיוע ליישובים באזור צומת מגידו, שם אירע הפיגוע ביום שני. תושבי הצפון ביקרו בחריפות את כוחות הביטחון בנוגע לצו איסור הפרסום שהוטל על פרטי החקירה, וטענו: "כל הזמן היו שמועות, היה גם פייק ניוז".

"פניתי לשר הביטחון ולשר לביטחון פנים שיפעלו לחיזוק השמירה והאבטחה ביישובים הסמוכים לצומת מגידו", סיפר חולבסקי. "מהרגע שאירע הפיגוע, הבנתי שעוצמת המטען חריגה. אני מברך את כוחות הביטחון על חיסול המחבל שביצע את הפיגוע הנפשע סמוך לצומת מגידו. שגרת החיים שלנו נמשכת כהרגלה, אולם חשוב בימים אלה להיות ערניים וזהירים מאוד". 

תושבים המתגוררים באצבע הגליל, מתחו ביקורת קשה על העיכוב הממושך בפרסום פרטי האירוע. "הייתה חרושת מוגזמת של שמועות מטורפות, שיכלו לכתוב מהן סרט הוליוודי. סגרו את כביש הצפון לכמה שעות, הייתה נוכחות מוגברת של צה"ל בצמתים והשמועות רצו. חיינו משמועות, התקשרתי לשוטרים ומשרתים בצה"ל שאני מכיר, אבל הם לא ידעו כלום", המחיש ברוך לגזיאל ממושב אבן מנחם בגליל המערבי את התחושות.

"השמועות גם יצרו בהלה מסוימת, היו אימהות שחששו לשלוח את הילדים שלהן לגנים ולבתי הספר. האבטחה תוגברה ביישוב. בעידן של היום, כשכל דבר אפשר לצלם ולשלוח בוואטסאפ, נגמר לדעתי העידן של הצנזורה של פעם. באופן אישי, כחלקאי ותיק, אני סומך על כוחות הביטחון. מה שמדאיג אותי יותר הוא הביטחון הכלכלי של החקלאים".

גלי רז, תושב קיבוץ אילון, אמר: "המשכנו את שגרת החיים, אבל כל הזמן היו שמועות כמו בכל המדינה והיה גם פייק ניוז". תושב נוסף בגליל המזרחי סיפר: "אין ואקום. במשך יומיים נפוצו שמועות והיה הרבה פייק ניוז ברשתות החברתיות. בעידן הדיגיטל והוואטסאפ, עדיף לפרסם מידע אמין ולא לחכות וליצור בהלה וחוסר ודאות", סיפרה תושבת ותיקה המתגוררת ביישוב בגליל המזרחי.

תושב נוסף, המתגורר בצפת סיפר: "הייתה בהלה בעקבות השמועות שהופצו. הייתה כאן לדעתי התנהלות שגויה עם איסורי הפרסום. זה רק יצר שמועות ובהלה מיותרת". תושבת נוספת דרשה: "יש צורך לפעול להחזרת התוכנית למיגון המבנים באצבע הגליל. האירוע העלה לסדר היום את התרחיש של מלחמה אפשרית".