אנשי מילואים מחיל האוויר והים הפגינו הבוקר (שלישי) נגד הרפורמה המשפטית בפתח תקווה. המוחים סימנו את "הקו האדום" לדבריהם של הרפורמה המשפטית לאורך חלקים במסילת הקו האדום של הרכבת הקלה בפתח תקווה, תל אביב ובת ים. במהלך ההפגנה לאורך הקו האדום של הרכבת הקלה בתחנת דנקנר בפתח תקווה הגיעו פקחים עירוניים למפגינים ובניגוד לחוק החלו לתלוש את השלטים. בתגובה החלו המוחים להתרעם ושאלו את הפקחים: "בן גביר שלח אתכם? מיליציות של בן גביר!". בהמשך קראו לעברם: "בושה! בושה!".

מפקד חיל האוויר הזהיר: טייסים שלא יגיעו לאימונים ירדו מכשירות מבצעית

עורך הדין אורי אהד, חבר מועצת העיר, אמר כי "מדובר במעשה חמור ומסוכן של שימוש לא חוקי בכוח על ידי מי שמקבל משכורת מתושבי פתח תקווה לצורך סתימת פיות והשתקת ביקורת. יש לטפל משמעתית בפקח ובמקביל להשיב באופן ברור האם מדובר בהנחיה שניתנה על ידי העירייה, שאז משמעות הדברים חמורה יותר. אינני מתכוון להרפות מהנושא עד לקבלת מלוא התשובות, בפתח תקווה לא יסתמו לתושבים את הפה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אנשי מילואים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
אנשי מילואים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

ביום ראשון השתתף מפקד חיל האוויר תומר בר בפורום סא"לים בחיל האוויר במהלכו התייחס למחאת הטייסים שהודיעו כי יפסיקו להתנדב למילואים אם תעבור הרפורמה המשפטית, והזהיר כי טייסים שלא יגיעו לאימונים ירדו מכשירות מבצעית. הוא הנחה את מפקדי הטייסות לקיים שיחות עם טייסים שהקפיאו את האימונים ולהבהיר להם כי "לא נאפשר חצי חצי. מי שלא יגיע לאימונים גם לא יכול לקחת חלק בפעילות המבצעית של החיל".

אנשי מילואים מסמנים את ''הקו האדום'' של הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
אנשי מילואים מסמנים את ''הקו האדום'' של הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

גורמים הבקיאים בתוכן הדברים שאמר מפקד חיל האוויר מציינים כי הוא אמר לקצינים הבכירים שהציפייה שלו כעת, שטייס שהודיע על כך שלא יגיע לאימונים יגיע לשיחה עם מפקד הטייסת וזה יבהיר לו כי נדרשת ממנו מחויבות והבנה חד משמעית, כי בפעם הבאה במידה ויודיע על הפסקת אימונים הוא גם לא יוכל לקחת חלק בפעילויות אחרות של הטייסת במישור המבצעי.