יוזמה מיוחדת של סניף באר שבע של עמותת "עמך" תציג היום (שני) ומחר, יום השואה, תערוכה מרגשת תחת הכותרת "זו ילדותי השנייה". מדובר בתערוכת צילומים של ניצולים חברי "עמך באר-שבע" שילדותם נגדעה במלחמת העולם השנייה ומוראות השואה. במסגרת התערוכה יוצגו 45 תמונות של ניצולי וניצולות שואה המצולמים כאשר הם מחזיקים תמונות ילדות שלהם והיא תיפתח בסניף היום ותוצג בו גם מחר לאורך יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

תערוכת ילדותי השנייה (צילום: מיה קרוב)
תערוכת ילדותי השנייה (צילום: מיה קרוב)

בעמותה מספרים כי התערוכה נקראת "זו ילדותי השנייה" כיוון שרבים מהניצולים חווים במסגרת הפעילות ב"עמך" דברים שהם לא חוו בילדותם במהלך ואחרי המלחמה. תהליך הכנת תערוכה היה מאוד מורכב והניצולים התרגשו מאוד מעצם חיפוש התמונות. חלקם מצאו רק תמונה אחת בודדה. לעיתים התמונות היו באיכות ירודה ולכן צלמת הפרוייקט, מיה קרוב, עברה על התמונות וחידשה אותן מעט על מנת להשיג איכות טובה יותר. חלק משמעותי בתערוכה הוא של ניצולים שהציגו תמונה מלפני המלחמה וחלק אחר מהתמונות צולמו בארץ אחרי עלייתם. 

תוך כדי תהליך ההכנה של התערוכה עלו סיפורים מרגשים של הניצולים – הם סיפרו מי עוד מצולם איתם בתמונה והעלו זיכרונות. למשל ניצולה שצולמה עם ההורים המאמצים שלה – כיוון שהתייתמה בשואה ועוד. רותם שיטרית קרני מנהלת סניף "עמך" באר שבע, מוסיפה: "הניצולים האלה הפסידו את  ילדותם במהלך ימי השואה הקשים והעצובים. לעיתים קרובות כבר כילדים הם איבדו את הוריהם, אחיהם ומשפחתם. את הכל הנאצים יכלו לקחת מהם אך לא את הגעגוע העז והזיכרונות מהילדות טרם המלחמה. התערוכה היא חוט מקשר בין הילדים של אז בימים רחוקים לבין האנשים העומדים בפנינו היום".