עדכונים חיים

דיווחים בסוריה: פיצוצים נשמעו באזור חאלב עקב התקפה ישראלית

טיל שיוט נורה על ידי החות'ים מתימן לעבר ספינה אמריקנית בים האדום | מזכיר המדינה בלינקן: "ארה"ב לא תנוח עד שכל החטופים, וביניהם שישה אמריקאים, יתאחדו עם משפחותיהם" | עדכונים שוטפים

תקיפות צה"ל ברצועת עזה תקיפות צה"ל ברצועת עזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

על פי מקורות פלסטינים: צה"ל תוקף באזור חאן יונס, שבצפון הרצועה; חילופי אש במקום

סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי צה"ל פתח בתקיפות ארטילריה בצפון הרצועה. במקום נשמעים חילופי אש, וישנם עימותים בין הכוחות למחבלים חמושים במרכז העיר חאן יונס.

סוכנויות הידיעות
תקיפה בסוריה צילום: רויטרס

דיווחים בסוריה: שישה פיצוצים נשמעו באזור העיר חאלב עקב התקפה ישראלית

דיווחים בסוריה: שישה פיצוצים נשמעו באזור העיר חאלב עקב התקפה ישראלית.

סוכנויות הידיעות
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי צילום: אבשלום ששוני

דובר צה"ל על סרטון חמאס: "חשש לגורלו של איתי סבירסקי וחטוף נוסף"

לאחר שארגון הטרור חמאס הפיץ טרור פסיכולוגי, עם סרטון חדש שפרסם ובו מדברת נועה ארגמני בת ה-26, שנחטפה מפסטיבל הנובה עם בן זוגה אבינתן אור, התייחס הערב (שני) דובר צה"ל למה שנאמר בסרטון.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
בנימין נתניהו, יואב גלנט, הרצי הלוי בהערכת מצב צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

האזהרה החריגה של הרמטכ"ל לדרג המדיני: "עלול לשחוק את ההישגים"

הרמטכ"ל הרצי הלוי הזהיר את הדרג המדיני מפני התארגנות מחודשת של חמאס בצפון רצועת עזה, כך דווח הערב (שני) ב"חדשות 13". "יתכן שנצטרך לפעול שוב במקומות שפעלנו בהם בעזה", אמר הרמטכ"ל והוסיף: "אנחנו עומדים בפני שחיקה של ההישגים שהשגנו עד עכשיו במלחמה, כי לא נבנתה אסטרטגיה ליום שאחרי".

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
בנימין נתניהו, יואב גלנט צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

גלנט נגד נתניהו: "חוסר החלטה מדיני יביא לפגיעה בלחימה"

שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים היום (שני) בנוגע להתפתחויות האחרונות לאחר ציון היום ה-100 בנוגע לשלב החדש במלחמה. "לצערי במלחמה הזו יש גם מקרים קשים. הפיגוע ברעננה קשה וכואב", אמר בפתח דבריו.

לכתבה המלאה

מתן וסרמן
מירה וברק איילון ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"אנשים נפלאים, האובדן גדול והכאב עצום": ברק ומירה איילון הובאו למנוחות

ברק איילון ואימו מירה, שנהרגו אתמול מפגיעת טיל נ"ט בכפר יובל, הובאו למנוחות היום (שני) בבית העלמין בכפר יובל. אליהו ברק, אב המשפחה, ניצל מהירי אתמול כאשר שהה בחדר אחר ומוגדר נפגע חרדה.

לכתבה המלאה

שקד שדה
חסן נסראללה צילום: REUTERS/Aziz Taher

מתחת לרדאר: הניצחון הכפול של נסראללה בלבנון

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הודיע בסוף השבוע כי כל עוד הלחימה ברצועת עזה נמשכת - לא תהיה רגיעה בדרום לבנון. בפתח ישיבת הממשלה לפני כשלושה ימים, נשא מיקאתי דברים והצהיר שממשלת לבנון הודיעה לכל השליחים הזרים כי השיח על רגיעה בלבנון לבדה  לא הגיוני: "העקרונות שלנו קובעים שיש להוביל להפסקת אש כוללת ברצועת עזה - במקביל לרגיעה והפסקת האש בדרום לבנון. לא נסכים שהאחים שלנו יתמודדו עם השמדה המונית והרס, ואנו נדון בהסכם חד־צדדי רק עבור לבנון".

לכתבה המלאה

שקד שדה
חיילי גולני צילום: Ayal Margolin/Flash90

"אתם המגן של עם ישראל": חיילי גולני יוצאים מעזה להתרעננות | צפו

כחלק מתכנית הלחימה: אוגדה 36 שכוללת את חטיבת גולני תצא לתקופה של הגברת מוכנות. בתום תקופת ההתרעננות, יוחלט על המשך הפעילות המבצעית של הכוחות. לידיעה המלאה

טל לב רם
לוחמי צה"ל בח'אן יונס צילום: דובר צה"ל

בניגוד לבקשת ארה"ב: צה"ל הגביר את התקיפות בחאן יונס | תיעוד

גורמים אמריקאים דיווחו לעיתון ה"וושינגטון פוסט" כי ישראל תמשיך בלחימה בעצימות גבוהה בעזה לאורך כל חודש ינואר. זאת, בניגוד לבקשת ארה"ב להוריד בעצימות הלחימה, שלדבריהם פוגעת ברבים חפים מפשע. לידיעה המלאה

מעריב אונליין
הפגנות באיראן נגד ישראל צילום: רויטרס

זרי פרחים למשפחות חטופים וצילום בתים: כך פועלים גורמי הביטחון האיראנים בישראל

שולחים זרי פרחים למשפחות חטופים ומצלמים בתי מגורים של אנשי מערכת הביטחון – כך מנסים לפעול גורמי הביטחון האיראנים בישראל. שב"כ חשף מספר פלטפורמות ברשת שעל פי החשד מופעלות על ידי גורמי הביטחון האיראנים. לידיעה המלאה

טל לב רם
הפגנות באיראן נגד ישראל צילום: רויטרס

"הגיע הזמן שאיראן תיענש": מה אפשר לעשות נגד מדינת הטרור?

"העולם הערבי התעורר, כי אתה לא מראה שאתה שולט ויכול להרתיע. לפעמים טוב להראות שהיהודים השתגעו", אומר אל"מ וד"ר משה אלעד אצל גדי נס. לדעתו, "צריכה לקום קואליציה בינלאומית שתסביר לאיראן מה קורה". לראיון המלא

רדיו צפון 104.5FM
ההרוגים מפגיעת נ"ט בכפר יובל צילום: באדיבות המשפחה

אליהו שאיבד את אשתו ובנו שנפגעו מטיל נ"ט: "היה צריך לנקות את כל הבתים בכפר הלבנוני"

אליהו איילון, בעלה של מירה ואביו של ברק שנהרגו מירי נ"ט לעבר ביתם בכפר יובל, הסביר בשיחה עם מגל וכספית מדוע המשפחה לא התפנתה מהמושב, ושחזר את הרגעים הקשים: "ביקשתי מאשתי שתחזיק מעמד". לראיון המלא

103FM

מחבלי חמאס העמיסו אמצעי לחימה על המשאית - וחוסלו מהאוויר

 צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום כי כוחותיו מאוגדה 98 הפועלים בחאן יונס זיהו שני מחבלים שמעמיסים אמצעי לחימה על משאית. בעקבות כך, כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת מרכז האש האוגדתי, תקף את המשאית, השמיד את אמצעי הלחימה וחיסל את המחבלים שנמלטו למבנה סמוך.

לכתבה המלאה

טל לב רם

חיזבאללה מעלה את ההימור, ומוכן לקחת עליו את סיכון המלחמה

יום הקרב אתמול בצפון, ביום ה־100 למלחמה, מסמן למעשה את הכיוון להמשך המלחמה גם בגזרת לבנון בתקופה הקרובה: ככל שהלחימה ברצועת עזה נמשכת, ללא חשיבות מיוחדת באיזה שלב של הלחימה נמצא צה״ל ברצועה (עצים יותר או פחות), חיזבאללה מבקש לשמור על הגזרה הצפונית כזירת מלחמה פעילה. זאת אף שבצה״ל פעלו בשבועות האחרונים להעלות את מדרגת הפעולה כנגד חיזבאללה, בחיסולם של בכירים בכוח רדואן בדרום לבנון. בצעדים הללו ביקשה ישראל לאותת למזכ״ל חיזבאללה חסן נסראללה כי היא לוקחת בחשבון גם את האפשרות להסלמה נוספת בזירה הלבנונית שתוביל למלחמה של ממש בזירה הצפונית.

לכתבה המלאה

טל לב רם

מטוס קרב אמריקאי יירט טיל שיוט חות'י שנורה לעבר ספינה בים האדום

מטוס קרב אמריקאי יירט טיל שיוט נורה ע"י החות'ים לעבר ספינה בים האדום, כך לפי פיקוד מרכז של ארצות הברית. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
 

סוכנויות הידיעות
פגיעת טיל נ"ט בכפר יובל צילום: ללא