עדכונים חיים

טקס הדלקת המשואות ה-76: הרגעים הגדולים

בצל השנה השחורה, ישראל מציינת הערב 76 שנות עצמאות. מתכונת הטקס השתנתה אף היא והותאמה לאירועי ה-7 באוקטובר. יו"ר הכנסת אוחנה: "מגפת השנאה מאיימת עלינו, אויבינו מחכים להכות בנו"

טקס הדלקת משואות טקס הדלקת משואות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי מטקס הדלקת המשואות

מעריב אונליין
טקס הדלקת המשואות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלו המשיאים בטקס הדלקת המשואות | הרשימה המלאה

השנה, בצל טבח ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת בעזה, קיבלה הממשלה את המלצת השרה הממונה על טקס המשואות, שרת התחבורה מירי רגב, לשנות את התקנות לבחירת משיאי המשואות ולאפשר למספר נבחרים ונבחרות להשיא משואה יחד, כך שישיאו בסך הכל 44 משיאי משואות.

לכתבה המלאה

משה כהן
אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אוחנה: "מגפת השנאה מאיימת עלינו, אויבינו מחכים להכות בישראל, אם לא נתאחד הם יצליחו"

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בטקס הדלקת המשואות: "עם רדת החשיכה, מגיע אל סיומו יום הזיכרון של השנה שבתוכה היום הארוך ביותר שידעה מדינת ישראל. לא רק בשל המספרים העצומים של הנופלים, הנרצחים, הפצועים והחטופים, אלא גם בשל הזוועות המתועדות, וחוסר האונים, שנמשכו זמן רב מאוד, רב מדי, וכל זאת – דווקא כשיש לנו מדינה.

"כאב המשפחות השכולות על החיים שנגדעו באיבם, והגעגוע, מפלחים את לב האומה כולה. אנו, חבים לכן וליקיריכן את חיינו. מדינת ישראל, חייבת לכן את עצמאותה. הערב, במיוחד הערב – אני פונה מכאן אל אחינו ואחיותינו החטופים מתוך תקווה שישמעו: יום העצמאות השבעים-ושישה לא שלם בלעדיכם. 

מתן וסרמן
רה"מ נתניהו נושא דברים בטקס הדלקת המשואות ה-76 צילום: צילום מסך

ראש הממשלה נתניהו בטקס הדלקת המשואות: "נחזיר את כולם הביתה - החיים והחללים כאחד"

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הדלקת המשואות של יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל (צולם מראש):

"אזרחי ישראל היקרים, לפני 76 שנים, במלחמת העצמאות, עמדנו לבד. מעטים מול רבים. חמישה צבאות-ערב פלשו לשטחנו כדי לחסל את המדינה שרק נולדה. היינו דלים בנשק, כמעט בלי אמצעים. אבל היה לנו נשק סודי אחד: רוח הדורות, כוח החיים של עם עתיק שמסרב למות. עם שקם על מבקשי נפשו. כפי שאומר משורר תהילים: "לא אמות כי אחיה". 

אנה ברסקי