עדכונים חיים

הרמטכ"ל במסר לחרדים: "ניתן לשמור על הזהות הדתית, ולהצטיין בשירות הצבאי"

טקס מצטייני הנשיא נערך במעון בירושלים, והתקיים בסימן גיבורי וגיבורות המלחמה. הרצוג: "עלינו לפעול באומץ ולבחור בחיים. לא ננוח ולא נשקוט עד שישובו בנות ובנים לגבולם"

הרצי הלוי הרצי הלוי (צילום: דובר צה"ל)
מעריב אונליין
הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל במסר לחרדים: "ניתן לשמור על הזהות הדתית, ולהצטיין בשירות הצבאי"

הרמטכ״ל הרצי הלוי אמר ביום בטקס מצטייני הנשיא: ״חיילי צה"ל פועלים ועושים את תפקידם בהצטיינות גם בשעה זו ובכל החזיתות: בדרום, בצפון, במרכז – רחוק כקרוב. כל זאת כדי שאנחנו נוכל להיות כאן״. לאחר מכן העביר מסר לחרדים ואמר: "ניתן לשמור על הזהות הדתית, וכן להצטיין בשירות הצבאי".

אבי אשכנזי
יצחק הרצוג בטקס המצטיינים בבית הנשיא צילום: ציפורה ביבי

הרצוג: "אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים, עלינו לבחור בחיים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום בטקס מצטייני הנשיא: "המעמד המרגש הזה הוא לא מובן מאליו השנה. השנה, אנחנו ביום עצמאות אחר. אנו גאים בעצמאותנו, בנס שהוא מדינת ישראל, אבל ליבנו מלא עצב וכאב. נמצאות איתנו כאן גם משפחות שכולות אהובות ויקרות. אנחנו בימים אלה מלאי: כאב של שכול, כאב של פצועים, כאב של אזרחים עקורים מבתיהם, כאב של חטופים. אני שב ואומר: אין גדולה ממצוות פידיון שבויים. וכפי שמארתי – עלינו לפעול באומץ ולבחור בחיים! לא ננוח ולא נשקוט. לא ננוח ולא נשקוט – עד שישובו בנות ובנים לגבולם". 

"יקיריי – התלבטתי לא מעט אם נכון לקיים השנה את הטקס המסורתי של יום העצמאות בבית הנשיא. כשהכאב, האבל והדאגה לחטופים וללוחמים וכל כך הרבה שכול ועצב מלווים אותנו כל הזמן – איך אפשר להתנהג כרגיל?! עכשיו, כשאני מתבונן בכם - מאה ועשרים המצטיינות והמצטיינים של צבא ההגנה לישראל – אני יודע שהחלטתי נכון. אתם מאה עשרים מגדלים של אור. מאה עשרים נחמות. מאה עשרים תקוות. הגבורה שלכם, ההצטיינות, הנחישות, הרעות ואהבת האדם, העם והמולדת – הם מקור העוצמה וההשראה שלנו. אתם מרימים את רוח העם, והעם כולו מצדיע לכם!

אנה ברסקי
טקס המצטיינים בבית הנשיא צילום: יגאל סלבין

טקס המצטיינים המסורתי בבית הנשיא | הצטרפו לשידור החי

טקס מצטייני הנשיא נערך היום (שלישי) במעונו בירושלים, הטקס התקיים בסימן גיבורי וגיבורות המלחמה ובמהלכו יחלק נשיא המדינה יצחק הרצוג הצטיינות ל-120 חיילים.

אנה ברסקי
חדשות מתפרצות צילום: AdobeStock

בערב יום העצמאות: כטב"ם שעשה את דרכו לישראל יורט

צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח.  הכלי היה במעקב ולא חצה לעבר שטח הארץ, ועל כן לא הופעלו התרעות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

אבי אשכנזי
טקס הדלקת משואות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

טקס הדלקת המשואות 2024: כל מה שפספסתם

בצל השנה השחורה, ישראל ציינה אתמול 76 שנות עצמאות. מתכונת הטקס השתנתה אף היא והותאמה לאירועי ה-7 באוקטובר. יו"ר הכנסת אוחנה: "מגפת השנאה מאיימת עלינו, אויבינו מחכים להכות בנו", נתניהו: "נחזיר את כולם הביתה - החיים והחללים כאחד".

לעדכונים המלאים >>

משה כהן אנה ברסקי מתן וסרמן
טקס המשואות האלטרנטיבי בכיכר החטופים צילום: מתן וסרמן

במקביל להר הרצל, טקס המשואות האלטרנטיבי התקיים באמפי בנימינה

במקביל לשידור המוקלט של טקס הדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל, אתמול החל בכיכר החטופים שידור של טקס משואות אלטרנטיבי שהתקיים באמפי שוני בבנימינה. בתל אביב, אלפי משתתפים צעדו אל הכיכר בשקט ומילאו אותה. הטקס התחיל עם מיצג וידאו מתחלף של החטופים והתכנסות סביב דוכנים ובהם מוצגים הקשורים להמשך מאבק המשפחות.

לכתבה המלאה >>

מתן וסרמן