יוקר המחיה פוגע מכל החזיתות: החל מהיום (ראשון), תעריפי החניה בסימוני כחול־לבן במרכז תל אביב יוכפלו למי שאינו תושב העיר. בשיחה עם ענת דוידוב ב־103fm, ציפי ברנד, מועמדת לראשות העיר וסגנית ראש העירייה לשעבר, התייחסה לדברים.
מגיעים לתל אביב עם רכב? יש לנו בשורות מאכזבות עבורכם
"אין ברירה, בסופו של דבר תושבי תל אביב־יפו קודמים", הבהירה את תמיכתה. "העיר לא מסוגלת כרגע לספק חניה ותחבורה סבירה לכל הנכנסים אליה - למעלה מחצי מיליון רכבים נכנסים מידי יום לעיר עצמה. הסיפור של התחבורה בתל אביב הוא סיפור מרוכב שלא מנוהל טוב, אבל לצד זה, צריך להבין שגם העתיד של כל הערים המודרניות - חניה בתוך העיר עולה יותר כסף למי שלא תושב העיר".
בהמשך, התייחסה לפרויקט הרכבת הקלה ואמרה: "אנשים מפנטזים על הסאבוויי של ניו יורק, אבל מה שאנחנו הולכים לקבל זה שלושה קווים עם קישוריות חלקית מאוד ביניהם. היא אמנם תוריד הרבה מהעומסים, אבל לחלוטין היא לא תחבורה מספקת לעיר בסדר גודל של תל אביב. מה שהיה נכון לפני 20 שנה, לא נכון למה שצריך כרגע. הרכבת הקלה תספק פתרונות חלקים מאוד, מה שצריך לעשות בינתיים זאת תוכנית תחבורה אסטרטגית לעיר הזאת - מה שאין לה".
לסיכום, ציינה ברנד כי "כרגע העירייה צריכה להבין מי הנפגעים מהמצב הזה, ולספק אולי שאטלים לעובדים במימון עירוני וסבסוד חניות לתושבים עצמם. העיר לא תוכל לעד להכניס כל כך הרבה רכבים פרטיים. אנחנו לא רוצים שהעסקים ומוסדות התרבות שלנו ייפגעו, וכנגד זה אנחנו צריכים להעמיד חלופות. מקורות תקציביים יש לזה, זה עניין של חשיבה מחוץ לקופסה".