עלות זיהום האוויר בכבישים עמדה בשנת 2018 על כ-7.2 מיליארד שקל, אבל למרות חלקם הגדום של משאיות ואטובוסים בעלויות הזיהום (61%) אין עליהם מס קניה. קובע מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן בדו"ח הביקורת על פעולות הממשלה לצמצום זיהום האוויר שמקורו בכלי רכב וההיערכות למעבר לרכבים חשמליים.
עוד עולה מהביקורת, כי נכון ליולי 2023, היו רק 219 עמדות טעינה ציבוריות מהירות ו-4% בלבד מהמוסכים מורשים לטפל בכלי רכב חשמליים.
"תהליכי הפחתת זיהום האוויר שמקורו בכלי רכב המונעים בבנזין ובסולר וההיערכות לכניסה נרחבת של כלי רכב חשמליים לישראל, מחייבים פתרונות מערכתיים לאסדרה של התחומים השונים ובהם טיפול בכלי רכב מזהמים כבדים, הסדרת עמדות טעינה בבתים משותפים ועמדות טעינה ציבוריות לכלי רכב חשמליים, היערכות משק החשמל לגידול בביקוש לחשמל בשל הגידול הצפוי במספר הרכבים החשמליים בשנים הקרובות, היערכות מערכת המס לכניסה של רכבים חשמליים וההפנמה של ההשפעות החיצוניות השונות של רכבים חשמליים ושל רכבים בעלי מנוע בעירה פנימית",ממליץ מבקר המדינה בדו"ח.