הסערה בבית העלמין באשדוד: דריכות רבה נרשמת הבוקר (שני) בבית העלמין באשדוד, זאת על רקע הגעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שגם צפוי לשאת דברים. בית העלמין הפך ליעד מבוצר, ובין רחבת הטקס לקהל יש שתי שורות של מחסומים.

גלנט באירוע הקראת שמות החללים: "נילחם עד הכרעת חמאס והשבת החטופים"
איריס חיים: "חייבים לחגוג את יום העצמאות, אם זה יהיה רק יום זיכרון - אז החמאס ניצח"

סלקטורים בודקים את הנכנסים בשערי בית העלמין הצבאי כדי לשאת אם הבאים חמושים. גדרות תחמו את החלקה הצבאית ומשפחות הנופלים לא יכולות לבקר בחלקת קברי ״ההורים השכולים״, הסמוכה לאחר שזאת נחסמה בגדרות.

טקס זיכרון פרטי שקיימו משפחות שכולות בבית העלמין באשדוד (צילום :אבי אשכנזי)

עשרות מאבטחים של יחידת מגן המאבטחת את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, פרוסים ברחבת הטקס ומונעים מהציבור להיכנס לכניסה אשר נחסמה בגדרות המפרידות בין הרחבה לבית חלקות הקברים של הנופלים. לפי שעה בית העלמין ריק בחלקו ומרבית חלקות הקברים נותרו ללא משפחות. עם הגעתו של השר, המשפחות הביעו את מחאתן וצעקו לעברו: "פושע, מה אתה עושה פה?".

בן גביר בבית העלמין באשדוד (צילום :אבי אשכנזי)

השר אמר בנאומו: ״אירועי השבעה באוקטובר הזכירו לכולנו  – כי עלינו להישאר תמיד דרוכים ועירנים. לדחות כל מחשבה שאויבנו תאווי הרצח והאונס מורתעים, או חפצי שלום ושלווה. בכל דור ודור הם קמים עלינו לכלותינו, בכל דור ודור השיטות משתכללות, מתחכמות, הופכות לאכזריות יותר אבל השנאה אותה השנאה!

"דמי אחינו ואחיותנו זועקים לנו מהאדמה ומצווים אותנו להמשיך ולזכור, להמשיך ולהילחם. במגן ובחרב. עד הניצחון. והוא בוא יבוא. הצמידות, בין ימי הזיכרון לבין יום עצמאותנו, מבהירה לנו היטב על מה מסרו יקירנו הקדושים את נפשם, ועל מה הופקדו הנשארים אחריהם״.

מוקדם יותר הבוקר, בן גביר הגיע להר הרצל, לטקס לזכר חללי המשטרה, זאת ללא התרעה מוקדמת על כך. לאחר מכן, הוא ציין: "עליתי הבוקר להר הרצל להשתתף ולחלוק כבוד לזכרם של השוטרים והלוחמים, פגשתי את אלמנתו של גיבור ישראל צ'רלי שלוש הי"ד, לוחם ימ"מ עטור בעיטור האומץ של משטרת ישראל, שנהרג בפיגוע האכזרי בשכונת בקעה בירושלים. יהי זכרם של הלוחמים ברוך ונצור בליבנו לעד".

כזכור, אמש נחשף ב"מעריב", כי מחסומים וגדרות יחצצו בין משפחות השכול באשדוד לבין רחבת הטקס הממלכתי בבית העלמין בו ישתתף השר לביטחון לאומי. כבר משעות הבוקר אתמול, פעלו אנשי משרד הביטחון ליצור חיץ בין רחבת הטקס לבין חלקות הקברים של נופלי העיר אשדוד.

חלק מהמשפחות החליטו לקיים אתמול טקסי זיכרון פרטיים במקום הטקס מחר. "אני לא יכול לחשוב שבן גביר צריך לשאת הספד לזכר אחי שנפל בקרב, זה מחריד", אמר אפי נחום שאחיו, סגן עמוס נחום ז"ל, נפל בקרב.