רשת NBC דיווחה היום (שני) כי בכירים בממשל ביידן דנו באפשרות לבצע עסקה חד-צדדית עם חמאס לשחרור חמישה חטופים המחזיקים באזרחות אמריקאית. גניה צוהר, דודתו של עומר נאוטרה שנולד וגדל בארצות הברית ונמצא בשבי חמאס, התייחסה לדיווחים בשיחה עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM.

האם ידעתם על היוזמה האמריקאית?
"אנחנו מברכים על כל מאמץ לשחרר את עומר ואת כל החטופים. אין לנו מידע קונקרטי מעבר למה שפורסם, אבל כל מאמץ אחרי 248 ימים, אנחנו מברכים עליו. אחרי כל כך הרבה זמן כולם חייבים לעשות את כל המאמצים כדי להחזיר את כל היקרים שלנו הביתה. כל מאמץ בכיוון הזה מבורך ונוסך תקווה".

שחרור החטופים עזר לנתניהו, אבל הוא עשה טעות אחת שדווקא פגעה בו | סודות הרשת נחשפים
סינוואר יודע שהוא מת באותו רגע: מנהיג חמאס בחיים לא יעשה את הצעד הזה

בהמשך סיפרה: "עומר נולד וגלד בלונד איילנד. הוא התחנך בחינוך ציוני, ההורים שלו 25 שנה בארצות הברית, אבל שניהם נולדו בישראל ועם שורשים. הוא נכד לניצולי שואה משני הצדדים. הציונות והקשר עם ישראל בכל השנים היה מאוד חם, ובבית דיברו גם עברית. עומר החליט בגיל 18 לדחות את חלום הקולג' ולהגיע לשנת מכינה בארץ. כשהוא הגיע לארץ זה פרץ ממנו. מהר מאוד גילה שהוא ישראלי ממש, התחבר, דיבר עברית מיד, והחליט לעשות מעשה אמיץ ולוותר על החיים הנוחים בארצות הברית ולהתגייס. בהמשך יצא לקצונה. אנחנו כל כך גאים בו ומצפים לחבוק אותו פה בחזרה".

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

עוד ציינה, כי "מאז 7 באוקטובר מהסרטון שהוא נלקח בחיים אין לנו אות חיים. כולנו ראינו והרגשנו איך חלק מהלב שלנו ששבוי בעזה חוזר הביתה. זה רק חידד לי שאנחנו צריכים לראות את זה שוב ושוב ושוב עד שכולם ישובו הביתה".