במעמד אשת נשיא המדינה מיכל הרצוג, שי דיקמן בת דודה של כרמל גת שנמצאת בשבי החמאס, אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות ושגריר הודו בישראל סנג'יב סינגלה- מרכז פרס לשלום ולחדשנות בשיתוף שגרירות הודו בישראל מציינים היום את יום היוגה הבינלאומי בקריאה לשחרור החטופים והחטופה כרמל גת, שידועה באהבתה ליוגה ואף בילתה בהודו שבועות ספורים לפני שנחטפה.

במהלך האירוע הועבר למשתתפים שיעור יוגה על ידי דרשנה רג'פוט, מורה ליוגה במרכז ההודי בישראל, יחד עם שי דיקמן בת דודתה של כרמל גת, ואשת נשיא המדינה שנשאה דברים בתפילה לשובה של כרמל וכלל החטופים במהרה.

במקביל לשיעור היוגה, שי הגיעה לתערוכה ׳שבעה באוקטובר׳ של זיו קורן שמוצגת במרכז פרס, וראתה לראשונה את התמונות מביתה ההרוס של כרמל, שמוצגות גם הן בתערוכה. 

שי דיקמן בת דודתה של כרמל גת: ״כרמל שלנו נחטפה ב7 באוקטובר. אנחנו שמענו עדויות מחטופים שחזרו שכרמל נהגה לתרגל איתם יוגה בניסיון לעזור להם לעבור את התקופה הקשה הזו. אנחנו נאחזים בסיפורים האלו, נאחזים ביוגה שכרמל כל כך אהבה, ונאחזים בתקווה, שהיא תחזור אלינו יחד עם כל החטופים, ובתקווה שכל מדינות העולם יעזרו לנו להחזיר את כרמל וכל החטופים הביתה".
 
אשת הנשיא מיכל הרצוג: ״אתם קובעים כאן היום בצורה חדה וברורה: הודו עומדת לצד ישראל. תחושת הידידות העמוקה הזו באה לידי ביטוי כבר מהרגעים הראשונים של המלחמה, כאשר ראש הממשלה נרנדרה מודי התייצב מיד לצד ישראל כדי לגנות את הטבח האכזרי ולדרוש את שחרור החטופים שלנו. חברים, כאן, הערב, בעודנו חשים את מתנות היוגה, קשה שלא לחשוב על החטופים הישראלים שעדיין נמצאים בשבי. אלה שאינם חופשיים להזיז את גופם. אלה שאינם יכולים לנשום בחופשיות. ביניהם כרמל גת, אדם יפהפה שאוהב יוגה, אנשים ואת החיים. כרמל עדיין בשבי. אנו מדמיינים אותה, את עומקה ויופייה, מוצאת את האנושיות מול כל כך הרבה שנאה. זו תמונה עוצרת נשימה. אני, יחד עם כולם כאן, מחכה לרגע שבו נקבל אותה חזרה הביתה – יחד עם כל אחד מהחטופים שלנו - ונוכל לתרגל יוגה, לא רק בשבילה, אלא יחד איתה".

אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות: "אנחנו שמחים לארח שוב במרכז את "יום היוגה הבינלאומי" בשיתוף שגרירות הודו בישראל. לאירוע השנה הזמנו את משפחתה של כרמל גת שנמצאת בשבי חמאס כבר למעלה מ-250 יום. לפי העדויות כרמל בחרה לחזק את החטופות והחטופים שעמה בשבי באמצעות יוגה ומדיטציות, ולכן באירוע מסוג זה חשוב היה לנו להשמיע את הקריאה המתבקשת להחזרת כרמל וכל שאר החטופים בהקדם האפשרי".