ביום ראשון (שלשום), פונתה נקודת ההתיישבות "אלי עזה", שהוקמה לפני כשבוע בעוטף עזה בסמוך לנתיב העשרה. המתיישבים במקום קראו להקמת יישוב יהודי גם בתוככי הרצועה, מתוך אמונה כי זו התשובה הנכונה והבטוחה לטרור האסלאמי.

כאמור, כוחות משטרה הגיעו למקום ופינו את המתיישבים. במהלך הפינוי נעצרו חמישה מתיישבים, מתוכם שלושה קטינים. כל העצורים שוחררו לאחר מכן, בסיוע ארגון חוננו.

יוסף יצחק דה-ברעסר, אחד מהעצורים, הואשם בשמונה סעיפי אישום כולל איומים וקשירת קשר לביצוע פשע. לאחר דיון, בית המשפט שיחרר אותו בתנאים מגבילים.

מעצר (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר (צילום: דוברות המשטרה)

עו"ד נתי רום מארגון חוננו, שסייע בשחרור העצורים, הגיב לפינוי ולאישומים: "בזמן שמחבלים משוחררים בסיטונאות ללא כל בקרה, מוצאת מערכת הביטחון זמן לעצור נערים ונערות אשר כלל לא שהו בשטח צבאי סגור".

עוד הוסיף: "אנו שמחים כי כלל העצורים שוחררו. אנו מקווים, כי מערכת הביטחון תלמד סוף סוף להבדיל בין אויב לאוהב ותרכז את כל כוחותיה בהשמדת האויב".

הלילה שבו המתיישבים הצעירים לנקודת ההתיישבות שהקימו בעוטף "אלי עזה", מונחים ע"י האמונה כי רק התיישבות בעזה תביא ביטחון לתושבי הדרום. הם קוראים להנהגה לפעול למען הקמת יישובים יהודיים בחבל עזה: "אנו מאמינים שתפיסת שטח והתיישבות היא התשובה הנכונה והבטוחה לטרור האסלאמי," נמסר מהמתיישבים.

התיישבות ''אלי עזה'' (צילום: התיישבות ''אלי עזה'')
התיישבות ''אלי עזה'' (צילום: התיישבות ''אלי עזה'')

הרעיון להקמת "אלי עזה" עלה אצלם לפני כחודשיים, מתוך הבנה שיש להקים קבוצות גרעינים המוכנים להתיישבות בעזה. במהלך החודשים האחרונים האיצו המתיישבים את היערכותם, ולפני כשבוע, ביום שלישי, עלו לקרקע בפעם הראשונה.

"יש קשיים של חום, חוסר שינה, וניסיונות של המשטרה והצבא לפנות אותנו, אך אנחנו חזקים ומלאים באמונה בצדקת הדרך מתוך שמחה על מצוות יישוב ארץ ישראל", סיפרו בגאווה המתיישבים.

המתיישבים מספרים, שהיו מבין תושבי הישובים באזור שקיבלו את פניהם בברכה בסמוך ליד מרדכי. "נמשיך להיאחז בנקודה ונתפרס לאט לאט על עוד נקודות מסביב לרצועת עזה, כהתחלה בצפון הרצועה, ונבנה גרעינים שיהיו מוכנים בשעת האמת להיכנס ולהתיישב בתוך חבל עזה", הבטיחו המתיישבים.

משתף אותנו אחד מהם: "כבר בשבוע הראשון למלחמה ולאור חברים שנרצחו, התגבשה בי ההבנה שזה מה שיקרה עם עזה, שזה ריאלי, התיישבות יהודית בחבל עזה. שזאת התשובה שמגיעה לחמאס. שזאת הרתעה".

"יחזק את הגבול וההתיישבות": ישוב חדש יוקם בעוטף עזה

גדעון סער: "לא חושב שצריך להתיישב בעזה"

הצבא לדבריהם טוען, שהם מפריעים לעבודתו ושהוא לא יכול להגן עליהם. הם תוהים: " 8 חודשים למלחמה והעוטף עוד לא מוגן מספיק? זה מה שקורה כשכובשים תא שטח אך לא מיישבים אותו, המחבלים חוזרים ואתו הסיכון לכוחותינו שנלחמים, לעוטף ישראל ולמדינה כולה".

התיישבות ''אלי עזה'' (צילום: התיישבות ''אלי עזה'')
התיישבות ''אלי עזה'' (צילום: התיישבות ''אלי עזה'')

הרגע המשמעותי ביותר עד כה מבחינתם היה הכנסת ספר תורה בדקות האחרונות לפני כניסת שבת. בנוסף, הם התרגשו כשכמה תושבים מנתיב העשרה הביאו להם חלות יין, עוגות ועוגיות, לעילוי נשמת הלוחמים והנרצחים שנפלו באזור.

המתיישבים קוראים לממשלת ישראל ולפיקוד הבכיר בצבא לאפשר להם להמשיך להתיישב בעוטף עזה: "תנו לתושבי עזה לצאת! תאפשרו להם להמשיך לצאת (כפי רצונם) דרך 'מעבר דוד' שנפתח, ותנו לנו להיכנס ולהתחיל ליישב. יחד ננצח!".