בישיבת מועצת העיר ערד האחרונה התגלע עימות חריף בין חבר המועצה דודי אוחנונה מסיעת "יש עתיד", לבין סגן ראש העיר משה קווס מהציונות הדתית, עליו דיווחנו בסוף השבוע. העימות פרץ בעקבות דבריו של אוחנונה שתקף את מתנדבי זק"א, אשר שרתו במהלך מלחמת חרבות ברזל במחנה "שורה" ופעלו לזיהוי גופות, כחלק מתפקידם המורכב.

בישיבה, סיפר קווס לנוכחים על התנדבות חסידי גור מערד וסיועם בזיהוי החללים. אוחנונה השיב בתגובה שנויה במחלוקת: "בני היה לוחם בתוך עזה והבת שלי יושבת בקרייה בבור כבר תשעה חודשים. הם לא משחקים במשחקי שקים כמו אנשי זק"א". אמירה זו עוררה זעם בקרב חברי מועצה רבים ובקרב משפחות הנרצחים.

"מפתח לגנץ להפיל את הממשלה": גלנט דיבר, ואז ישיבת הממשלה יצאה משליטה | הציטוטים המלאים  
"הפרקליטות לא לוקחת בחשבון את המצב המדיני והגיאופוליטי"

חבר מועצת ערד בהתבטאות קשה על זק"א (צילום :עיריית ערד)

בעקבות הדברים, ראש עיריית ערד יאיר מעיין, שלח הבוקר (ראשון) מכתב ליו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, ובו דרש את הדחתו של חבר המועצה אוחנונה.

מעיין כתב בין השאר את הדברים הבאים: "אני מגנה בשאט נפש את דבריו המבזים של חבר מועצת ערד, דודי אוחנונה מ'יש עתיד' שקרא לאנשי זק"א ששרתו במלחמה במחנה שורה במלאכה הקדושה של זיהוי החללים 'משחקי שקים"'.  עוד הוא הוסיף: "דבריו אלו מהווים פגיעה קשה וחמורה בזכרם של חללי צה"ל ואזרחים שנרצחו, נטבחו ונאנסו ע"י המחבלים ב-7/10. חילול זכרם במועצת העיר הוא שיא השפל שיהודי יכול לעלות בדעתו".

מעיין דרש מלפיד: "כיו"ר המפלגה, אבקשך לגנות את האמירות האלה של חבר מפלגתך ולפעול לפיטוריו מחברות במועצה, או לפחות להדיחו ממפלגתך. בנוסף, אני מצפה שתפעל לכך שניסן בן חמו, יו"ר מפלגת יש עתיד בערד, שעד רגע זה לא טרח לגנות את דבריו החמורים, יגנה את האמירות הקשות האלה שפוגעות בזכרם של הנרצחים וחללי צה"ל הקדושים".

מתנדבי זק''א לאחר טבח במיגונית ב7/10 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
מתנדבי זק''א לאחר טבח במיגונית ב7/10 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

מנכ"ל זק"א, דובי ויסנשטרן, הצטרף לגינויים: "לא ניתן לעבור על סדר היום לאחר דבריו הקשים והמזלזלים של דודי אוחנונה, חבר מועצת העיר ערד, במתנדבי זק"א העוסקים במלאכת הקודש הקשה מכל, בטיפול בנרצחים הקדושים במלחמת חרבות ברזל. זה פוגע במתנדבים, במשפחות הנרצחים ובכל ישראלי ויהודי".

משה קווס, מפקד זק"א ערד וסגן ראש העיר, הגיב גם הוא: "כמה מצער שדווקא בימים קשים ומורכבים אלה יש מי שבוחר להשתלח במתנדבי זק"א המסורים שמסרו את נפשם למען כבוד הנרצחים הקדושים".

נזכיר, חבר המועצה דודי אוחנונה טען עוד באותו היום, כי דבריו הוצאו מהקשרם: "לא נאמר מילה אחת על המתנדבים שעשו עבודת קודש. מדובר שיש ניסיון להלביש את ההתנדבות שלהם על כל החרדים, שמסרבים להתגייס ואף מפרסמים זו מעל כל במה".

הסערה סביב ההתבטאות של נציג 'יש עתיד', מתרחשת זמן קצר בלבד לאחר אירוע לא פחות שנוי במחלוקת, אשר התרחש כשבוע לפני כן באותו פורום. באירוע הקודם, חברת המועצה דיאנה גיטיס מ"ערד ביתנו" שהיא סיעת בת של "ישראל ביתנו", השליכה חפץ לעבר נציג אגודת ישראל במהלך דיון. עושה רושם, שישיבות המועצה בערד הפכו להיות זירת התגוששות של ממש.