באירוע מרגש שנערך אתמול (שישי) נחנך מצפה לזכר התצפיתניות מנחל עוז, שנפלו על הגנת הארץ במתקפה של ארגון הטרור חמאס בשבעה באוקטובר. המצפה ממוקם בין מוצב נחל עוז ליישובי העוטף והערים שדרות ונתיבות ומאפשר לראות את גודל האחריות והשמירה של התצפיתניות על מדינת ישראל. 

ארגון "שדות במקום גדרות" לקח על עצמו לסייע בהקמת המצפה יחד עם עוד עשרות מתנדבים, תורמים ובשיתוף פעולה חשוב עם סטודנטים ממכללת ספיר משדרות במסגרת הקמת סינגל "דרך תקומה" - מסלול  מורשת והנצחה בו משפחות הנופלים ינציחו את יקיריהן. המסלול נועד למשיכת הקהל הרחב לחבל ארץ זה וליצירת חיבור עם מורשת קרבות הגבורה של ישראלים שקמו והגנו על המולדת במלחמת חרבות ברזל.

"משפחות החטופים שמתרסקות כמונו - אתן לא לבד" | שמחה גולדין בראיון  
לקראת פגישת המו"מ ברומא: אופטימיות זהירה בעולם הערבי   

חניכת מצפה לזכר התצפיתניות מנחל עוז (צילום :באדיבות המצלם)

במהלך אירוע חנוכת המצפה לזכר התצפיתניות שנפלו בנחל עוז נשמעה אזעקת צבע אדום. האזעקה נשמעה במהלך נטיעת העצים על ידי ההורים השכולים וקטעה את המשך האירוע.

מארגון "שדות במקום גדרות", שהיה שותף להקמת המצפה נמסר: "בלתי נתפס כי לאחר כתשעה חודשי לחימה, חמאס עדיין מצליח לשבש לנו את השגרה, גם ברגעים בהם ההורים השכולים מנציחים את היקר להם מכל שאבד, הם אינם זוכים לרגע של שקט והתייחדות עם יקיריהם". 

עוד הוסיפו: "אנו קוראים מכאן למקבלי ההחלטות ולדרג הצבאי - תגמרו את האויב הרצחני עכשיו! יש לשטח את עזה עד עפר ובאופן מידי על מנת להחזיר את השקט לתושבים ולהסיר את האיום. אנו כארגון נפעל על מנת להביא את הציבור לכאן, לסינגל 'דרך תקומה' שמוקם בימים אלו על מנת להפגיש מקרוב את מורשת הקרבות שהשאירו כאן כל אותם גיבורים ששילמו בחייהם בשביל שנוכל להמשיך ולחיות כאן בבטחה".