מחר יתקיים אירוע "שישי נגיש" של עיריית תל אביב-יפו ועמותת בית על הים בחוף הילטון. אם לילד עם מוגבלות מספרת עד כמה משמעותית ונדירה פעילות לכל המשפחה בחוף הים - עבורה ועבור בנה.

אירועי "שישי נגיש" של עיריית תל אביב-יפו החלו לפני ארבע שנים, במטרה לאפשר השתתפות שוויונית לכל מי שחפץ ליהנות מחופיה של העיר, ומתוך שאיפה לספק שירותי פנאי איכותיים עבור קהל תושבים עם מוגבלות מטווח גילים רחב ועבור בני משפחותיהם.

נועה הראל הנדין, יוצרת תוכן ובלוגרית אימהוּת, הגיעה עם הראל, בנה בן ה־10 המתמודד עם שיתוק מוחין, ועם שאר המשפחה לאחד האירועים של "שישי נגיש" לפני שנה, ומאז הבטיחה לעצמה לא לפספס שום אירוע. אף שהעירייה הנגישה את כל החופים בתל אביב-יפו לאנשים עם מוגבלות, יש כאלה שבשבילם החוויה עדיין מאתגרת, בעיקר כשאת אימא לארבעה, כשאחד מהם עם צרכים מיוחדים. על "שישי נגיש" שמעה נועה דרך עמותת בית על הים, שהפכה לבית שני לה ולמשפחתה: "נתקלתי בהרבה עמותות מדהימות, המקיימות אירועים ופעילויות לילדים עם צרכים מיוחדים, אבל זו פעם ראשונה שאני שומעת על אירוע שכל כולו מכוון לכל המשפחה", היא מספרת. "האחים של הראל היו 'מקנאים' בו בגלל שלל פעילויות שהוא זכה לעשות במסגרות שונות של עמותות, כמו טיסה לאורלנדו, עלייה עם שחקני מכבי ת״א למשחק בבלומפילד וכו', לכן הפעילות של בית על הים במסגרת שישי נגיש של עיריית ת"א כל כך שבתה אותי. כל הילדים שלי גולשים, ולכל אחד מהם יש מלווה אישי".

האירוע הקרוב יתקיים מחר בחוף הילטון, ונועה תגיע אליו יחד עם כל משפחתה. השנה פרסה העירייה את אירועי "שישי נגיש" לאורך הקיץ בכמה חופי רחצה בעיר. לאירוע הראשון שהתקיים בחודש שעבר בחוף צ'ארלס קלור הגיעו כ־40 משפחות מיוחדות וכ־100 משתתפים, ובמסגרתו נפתח מתחם נגיש עם משחקי חוף והתקיימו פעילויות כמו גלישה נגישה על גלשנים מיוחדים, כניסה עם מלווה למים ועוד.

נועה מדגישה: "גם להיות אח מיוחד זה משא שצריך לטפל בו, ותשומת הלב שמקבל שם כל ילד, יחד עם האנרגיות הנפלאות של הים, זה הטיפול הנפשי הכי טבעי שיש, וגם אנחנו ההורים פנויים ליהנות ולנשום רגע ים. 'שישי נגיש' מאפשר לי בפעם הראשונה בחיי האימהיים לצאת עם כל המשפחה בראש שקט וליהנות מהבילוי הישראלי הכי בסיסי שיש".