תנועת אומ"ץ פנתה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה בבקשה למנוע מינוים פסולים בשירות הציבורי.

תגובות קשות להתפרעות בשומרון: נתניהו: "רואה בחומרה"; הרצוג: "מיעוט קיצוני שפוגע בציבור המתיישבים"
הטקס השנתי לטבח ה-7 באוקטובר: מירי רגב תהיה האחראית

לטענת התנועה, הממשלה מבקשת למנות נציב שירות מדינה ללא ועדת איתור והכנסת מעוניינת לשנות את אופן מינוי נציב קבילות על השופטים.

ראשי אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה המייעצת של התנועה, עו"ד יצחק מינא, טוענים, כי הכוונה היא לבצע לכאורה במינויו של נציב שירות המדינה, "מינוי פוליטי לכל דבר ועניין".

לדבריהם, נציב שירות המדינה הוא זה ששומר על שירות המדינה מקצועי, עצמאי, ממלכתי, איכותי ולא פוליטי. "הפקדת בחירת האדם שימלא את התפקד הרגיש בידי ראש הממשלה עלולה לפגוע בשירות הציבורי. היועצת המשפטית כבר הביעה התנגדות למהלך, אבל הממשלה התעלמה מחוות דעתה", הם ציינו והודיעו שהם מצפים מבהרב-מיארה לנקוט בכל האמצעים הנתונים לה על פי חוק כדי למנוע מינוי פוליטי לא ראוי.

עוד הם טוענים, כי יש למנוע את שינוי החוק, לפיו ממונה נציב קבילות על השופטים. לטענתם, במצב הקיים, שר המשפטים ונשיא בית המשפט העליון בוחרים יחדיו את הנציב. 

אבל העברת הבחירה לכנסת, עלולה לפגוע, לטענתם, באיזון העדין שבין הרשויות ומתווספת לפעולות אחרות שפוגעות ברשות השופטת ובעצמאותה, כמו אי מינוי נשיא קבוע לבית המשפט העליון.

"על היועצת המשפטית לממשלה לדאוג שהחוק והסדר ישמרו על כנם", נימק פליצ'ה פלד את הפנייה ליועצת המשפטית לממשלה. יש לפעול באופן מיידי על מנת שהליכים מזיקים אלה יפסלו על הסף".