רון שמר ז"ל היה יכול בימים אלה להיות בשליחות חוזרת של הסוכנות היהודית במחנות הקיץ היהודיים בצפון אמריקה, אך השנה במקום זאת - אמו סיגל ואחיו ברי יצאו בסיוע הסוכנות היהודית וארגון FJC - Foundation for Jewish Camp כדי להנציח את זכרו במחנה הקיץ שבו הדריך.

רון יצא כשליח מטעם הסוכנות היהודית למחנה הקיץ פרלמן שבפנסילבניה בקיץ 2022, כמדריך לאומנויות לחימה, ונרצח ב־7 באוקטובר בקיבוץ בארי, לאחר שברח ממסיבת הטבע ברעים. הנסיעה למחנה שבו רון היה שליח היא סגירת מעגל עבור אמו סיגל. היא ואחיו ברי הגיעו למחנה בסוף השבוע האחרון במטרה להתחבר לחוויה המשמעותית שהייתה לרון במחנה ולאנשים שהכירו אותו. הם פגשו את המדריכים שהדריכו איתו, שמעו סיפורים על חייו מלאי האור והשתתפו בטקס לזכרו. 

מדי שנה הסוכנות היהודית שולחת כ־1,500 שליחות ושליחים להדריך במחנות הקיץ בצפון אמריקה. הטקס לזכרו של רון הוא חלק ממיזם של הסוכנות היהודית להנצחת בוגרי ובוגרות השליחות של מחנות הקיץ, שנפלו ב־7 באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל. מורשתו של רון משולבת בהכשרת הדור הבא של השליחים. המוטו שלו, Live each day like it is your last, הפך לצוואה חיה ומעוררת השראה. כדי להביא זאת לידי ביטוי חולקו לחניכים ולמדריכים במחנה פנקסים, והם ציינו בהם רגעי אושר יומיומיים מתוך הכרת הטוב, בזיקה למורשתו של רון שמר ז"ל.