היום (שלישי) בצהרים, תושב באר שבע שליווה את אשתו לניתוח בבית החולים סורוקה בעיר, איים עם אקדח על הצוות רפואי. הבעל אמר לאנשי הצוות הרפואי שהוא מסרב שאשתו תטופל בידי אח ממוצא ערבי בחדר הניתוח. הנוכחים במקום סיפרו, שבמהלך השיח הטעון, הבעל הרים את חולצתו והצביע על אקדחו האישי, אותו התברר בהמשך שהוא מחזיק ברישיון. 

המשטרה הוזעקה וכשהגיעו השוטרים למקום, החשוד נעצר ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה באר שבע. הוא שוחרר מהתחנה בסיום החקירה לביתו בתנאים מגבילים, שכוללים ערבות והרחקה מבית החולים. נשקו האישי נתפס בידי המשטרה ומוחזק אצלה כעת.

צעדה בעד עצירת המלחמה תתקיים בבאר שבע, סגן ראש העיר מתנגד
ניצולת הנובה תוקפת את חדשות 12: "כתבה שקרית, רוצחים לי את הנפש פעם נוספת"

בית החולים סורוקה (צילום: יאסר עוקבי)
בית החולים סורוקה (צילום: יאסר עוקבי)

מבית החולים סורוקה נמסר: "בן משפחה של מטופלת איים על איש צוות בחדר ניתוח בשל מוצאו. הוגשה תלונה במשטרה והמעורב נעצר. הנהלת בית החולים מגנה ומוקיעה כל גילוי אלימות ומצפה מרשויות החוק למצות את ההליכים מול הפוגע".

מהמרכז לנפגעי גזענות מייסודו של המרכז הרפורמי לדת ומדינה נמסר כי: "המרכז לנפגעי גזענות מייסודו של המרכז הרפורמי לדת ומדינה מזועזע ומגנה בחריפות את התקרית החמורה שהתרחשה בבית החולים סורוקה, שבה תושב באר שבע סרב שאשתו תטופל על ידי רופא ממוצא ערבי ואיים על הצוות הרפואי באמצעות הצגת אקדח. זהו אירוע שחוצה קווים אדומים מוסריים ופוגע פגיעה חמורה בתחושת הביטחון הן של צוותים רפואיים והן של מטופלים. האירוע מעיד על הקצנה מסוכנת של גזענות בחברה הישראלית וחמור מכך, שההסתה הגזענית מחלחלת למקומות מסוכנים. במרכז לנפגעי גזענות מדגישים כי בתי החולים, מרפאות וכל מקום בו מטפלים בבני אדם  חייבים להישמר כמרחב בטוח, שבו כל אדם זכאי לקבל טיפול ללא הבדל דת, גזע או מוצא. האירוע חותר  תחת הערכים הבסיסיים של שוויון וכבוד האדם, שהם יסוד חיוני במערכת הבריאות הציבורית. במרכז לנפגעי גזענות מדגישים כי בתי החולים, מרפאות וכל מקום בו מטפלים בבני אדם  חייבים להישמר כמרחב בטוח, שבו כל אדם זכאי לקבל טיפול ללא הבדל דת, גזע או מוצא.  האירוע חותר  תחת הערכים הבסיסיים של שוויון וכבוד האדם, שהם יסוד חיוני במערכת הבריאות הציבורית". 

סמאח דרוויש, מנהלת המרכז לנפגעי גזענות מייסודו של המרכז הרפורמי לדת ומדינה:  "המרכז מזועזע ומגנה בחריפות את התקרית החמורה שהתרחשה בבית החולים סורוקה, שבה תושב באר שבע סרב שאשתו תטופל על ידי רופא ממוצא ערבי ואיים על הצוות הרפואי באמצעות הצגת אקדח. זהו אירוע שחוצה קווים אדומים מוסריים ופוגע פגיעה חמורה בתחושת הביטחון הן של צוותים רפואיים והן של מטופלים. האירוע מעיד על הקצנה מסוכנת של גזענות בחברה הישראלית וחמור מכך, שההסתה הגזענית מחלחלת למקומות מסוכנים".

במרכז לנפגעי גזענות מדגישים כי בתי החולים, מרפאות וכל מקום בו מטפלים בבני אדם  חייבים להישמר כמרחב בטוח, שבו כל אדם זכאי לקבל טיפול ללא הבדל דת, גזע או מוצא.  האירוע חותר  תחת הערכים הבסיסיים של שוויון וכבוד האדם, שהם יסוד חיוני במערכת הבריאות הציבורית. אנו קוראים לרשויות להחמיר את אמצעי ההגנה בבתי החולים ולוודא שכל הפרת חוק או גילויי גזענות ייענו באכיפה נחושה, על מנת להבטיח את שלומם של כל המטופלים ואנשי הצוות, ולמנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד".