יצחק דנינו, ראש עיריית אופקים הוציא היום (ראשון) עדכון בנוגע לאישור הצפוי של מתווה הפיצויים לתושבי העיר, אך חה"כ אלמוג כהן לא היה מרוצה מניסוחו וראה לנכון להעמיד את דברי דנינו על דיוקם. 

אחרי הפיגוע הפלילי ברמלה: מקרה נוסף של פיצוץ רכב
שישה נפגעים בתאונות צלילה באילת; חשש לתקלה בבלוני החמצן

במהלך ביקור שערכו בצלאל סמוטריץ' וח"כ אלמוג כהן באופקים בחודש יולי האחרון, הם  הודיעו על סיום עבודת הוועדה הציבורית ועל המענקים שיועברו לתושבי העיר כחלק מההכרה בהם בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר.

הוועדה המליצה על מענק בסך 7,180 ש״ח למבוגר ו-1,436 ש״ח לילד. המענק יינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השבעה באוקטובר. סך המענקים לתושבי העיר יעמוד על למעלה מ-220 מיליון שקלים.

ראש עיריית אופקים איציק דנינו (צילום: אדי ישראל)
ראש עיריית אופקים איציק דנינו (צילום: אדי ישראל)


אתמול פרסם ראש עיריית אופקים יצחק דנינו פוסט לתושבי עירו וכך כתב: "בשעה טובה, מחר בבוקר תתכנס ממשלת ישראל להעברת החלטת מתווה המענקים לתושבות ותושבי אופקים בעקבות אירועי השבוע באוקטובר. עם קבלת החלטת הממשלה, יקבל גם הביטוח הלאומי הנחיות
לביצוע ההעברות הכספיות ישירות אל תושבות ותושבי העיר". 

עוד כתב דנינו: "אנו נמשיך לעמוד אחר העדכונים ולהעביר לכם את המידע באופן מהימן ורציף לאחר קבלת ההחלטה, עיריית אופקים תעמיד לרשות תושבות ותושבי העיר מוקד עירוני לסיוע ושאלות לתושבים ככל שיידרש". 

חבר הכנסת אלמוג כהן, תושב אופקים הגיב לפוסט וכתב: "איציק היקר שבוע טוב. חשוב להעמיד את הדברים על דיוקם, שלא חלילה להטעות את התושבים והתושבות היקרים. לאחר שהצלחנו אני ושר האוצר לאשר את הכסף שיועבר לחיילים תושבי העיר מול שר הביטחון ומשרדו, לאחר החלטת הממשלה מחר ישנו הליך סדור שצריך להתבצע, שכולל העברת התקציב דרך סעיף 9א בדיון דחוף אותו אני יוזם בועדת הרווחה בה אני חבר". 

ח''כ אלמוג כהן (צילום: אבשלום ששוני)
ח''כ אלמוג כהן (צילום: אבשלום ששוני)

כהן הסב את תשומת הלב לכך, שרק לאחר מכן תיבנה "התשתית להעברת הכסף לחשבונות התושבים ע״י הביטוח הלאומי". כהן הבטיח: "אני עומד בקשר רציף מול מנכ״ל הביטוח הלאומי על מנת שבניית התשתית תיעשה בהקדם האפשרי".

בהמשך לכך, הוציאה דוברות לשכת הח״כ כהן הודעה בה נמסר כי "לאחר מאמצים רבים תעלה מחר להצבעה בממשלה הצעת מחליטים בנושא הפיצוי לתושבי העיר אופקים". 

עוד כתב כהן: "חשוב לי להדגיש את המשך התהליך בשקיפות מלאה למענכם" וחזר על ההבהרות שנתן כתגובה לפוסט ראש העיר דנינו לעיל. כהן סיכם: "אני קורא לכם תושבים יקרים לקבל את המידע מהמעורבים בנושא ולא מפרסומי חסרי אחריות שיצאו הערב, אני פועל בכדי שתושבי העיר יקבלו מענק של 2/3 מהסכום המקורי לכל תושב לפני החג אך איני יכול להבטיח זאת כרגע". כהן הבטיח "לעדכן בהמשך".