עיריית שדרות מכריזה על חנוכת אתר הנצחה חדש בעיר, לזכר נופלי 7.10, שיוקם במקום תחנת המשטרה הישנה ויושלם לקראת טקס הזיכרון העירוני שיתקיים ביום השנה.

הקטל בדרכים: רוכב אופנוע בן 40 נהרג בתאונת דרכים בקרית מוצקין
"11 חודשים במנהרות, איך הגענו לזה?": אם החטופה מדברת על האכזבה מהמדינה

הטקס ייערך ביום השנה, בשעה 20:00, באתר ההנצחה החדש, ויונחה על ידי מירי בוהדנה, בת העיר. במהלכו, תתקיים הופעה מרגשת של הזמר שלומי שבת. תכנון האתר והאירוע נעשה בשיתוף פעולה עם משפחות שכולות, תושבי העיר ונציגי המשפחות, אשר לקחו חלק משמעותי בוועדת ההנצחה העירונית.

ראש העיר, אלון דוידי, פונה לציבור הרחב: "אני מזמין את כל תושבי שדרות והאזור, וגם את תושבי המדינה כולה, להגיע לטקס המרגש ולהיות חלק מהזיכרון הקולקטיבי שלנו, שמשקף את החוסן והכוח של קהילת שדרות". 

בעירייה מדגישים כי המטרה המרכזית של אתר ההנצחה היא לשמש כמרכז זיכרון ולחזק את הקשר בין תושבי העיר לבין המורשת המקומית. תהליך תכנון ובניית האתר כלל שיתוף ציבור נרחב, במטרה להבטיח שמקום הזיכרון ישקף את תחושות התושבים ויהיה משמעותי עבורם והמשפחות השכולות.

מתוך אתר ההנצחה. מטרתו לחזק את הקשר בין תושבי שדרות לבין המורשת המקומית (צילום: שלומית עצבה)
מתוך אתר ההנצחה. מטרתו לחזק את הקשר בין תושבי שדרות לבין המורשת המקומית (צילום: שלומית עצבה)

האתר החדש כולל מספר מרכיבים מרכזיים, שמטרתם להעניק למבקרים חוויה מעמיקה ומרגשת. בין האלמנטים הבולטים ניתן למצוא את שדרת נופלי העיר ומגניה, המסמלת את המסע שעברה קהילת שדרות בהתמודדות עם האתגרים הביטחוניים לאורך השנים. בנוסף, האתר מציע מרחבים פתוחים המיועדים להתכנסויות קהילתיות, אירועים חינוכיים ופגישות ציבוריות, אשר יתקיימו על רקע הסמליות הרבה של המקום.

במסגרת תכנון האתר ניתן דגש על יצירת מרחב שבו תושבי העיר יוכלו לחוות ולהתחבר לזיכרון הקולקטיבי בצורה עמוקה ומשמעותית. האתר נועד לשמש גם כמרכז קהילתי לחיזוק הקשר בין תושבי העיר ולשמירת המורשת המקומית.

ראש העיר, אלון דוידי, הוסיף: "אתר ההנצחה הזה סמל לחוסן הקהילתי שלנו ולעוצמה של שדרות, שממשיכה לצמוח ולשגשג למרות כל הקשיים. אני מזמין את כל תושבי העיר והאזור להגיע ולהשתתף בטקס המרגש, ולהתחבר יחד לזיכרון ולמורשת המקומית". 

החנוכה של אתר ההנצחה החדש בטקס הזיכרון העירוני היא חלק מהמאמץ המתמשך של העירייה לחזק את הקשר בין תושבי העיר לבין מורשתם המשותפת וליצור מרחב שיכבד ויזכיר את זכרם של הנופלים.