ביומיים האחרונים, לאחר פיצוצי הזימוניות ומכשירי הקשר של פעילי חיזבאללה בלבנון, גובר החשש גם בקרב תושבי מרכז הארץ מפני הסלמה ביטחונית וירי טילים למרכז, לאור איומים חוזרים ונשנים מצד מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שאמר בנאומו:  "האויב הפר את כל הקווים האדומים במעשה הזה. המתקפה יכולה להיקרא הכרזת מלחמה".

החשש מפני ירי טילים מלבנון, כבר מתחיל לעורר תגובות בקרב תושבי המרכז. מצד אחד, ישנם אזרחים המודאגים מאוד מהתפתחות אפשרית של הסלמה רחבה. לעומתם, יש כאלה שאינם מתרגשים ומאמינים שאף אחד מהצדדים לא מעוניין באמת המלחמה. 

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)


מכמות האנשים שפקדו היום את שוק האוכל בגן צ'רלס קלור, נראה היה שאיש לא מוטרד מהאיום מהצפון. דנה שפירא, צעירה תושבת ראשון לציון, הסבירה לנו כי לא חששה לצאת. "אני לא מודאגת. עברנו דברים חמורים יותר וכמו שאני רואה, גם ישראל וגם החיזבאללה לא ממש מעוניינים במלחמה של ממש, לכן גם הגעתי היום בלי חשש לכאן. יותר מפחיד אותי פיגועים ולא הטילים, כי יש לנו את כיפת ברזל".

דווקא, תושב תל אביב, יהודה,  בן 53 שהגיע לשוק האוכל עם שני ילדיו בני 15 ו-10,הביע חשש מעימות כולל עם חיזבאללה. "גם מה שיש היום בצפון לדעתי נחשב מלחמה, אחרת איך אפשר להסביר את עשרות הטילים שנסראללה יורה מדי יום? אני חושש מאוד שיקרה משהו לא צפוי כמו הירי על מג'דל שאמס ואז זה יהפוך למלחמה ולפי התקשורת לחיזבאללה יש המון טילים שגם יכולים להגיע למרכז ובמצב כזה המחשבה על טילים שנורים לכאן מלחיצה אותי מאוד, בעיקר בגלל הילדים".

באזור כיכר דיזנגוף, רותי לוי, תושבת העיר, בת 35 ואם לשלושה ששניים מהם בגנים וילדה אחת בכיתה ב', הביעה דאגה רבה: "אני לא יכולה להפסיק לחשוב על זה. אם ירי טילים יגיע למרכז, זה אומר שהילדים שלנו לא יהיו בטוחים אפילו בגן ובבית הספר. אנחנו חייבים להבין שזה איום ממשי שצריך להתכונן אליו".

לעומתה ניר, תושב תל אביב, אמר: "אני לא חושב שיש סיבה להילחץ. חיזבאללה מבין שישראל לא תעבור בשתיקה על ירי לכיוון המרכז. אני בטוח שהם לא ימהרו לירות כי הם יודעים שזה יגרור תגובה חריפה מצידנו".

גם אלי, בן 23 מתל אביב, אינו חושש: "אנחנו כבר רגילים לאיומים מהסוג הזה. מה שחשוב זה לא להיכנס לפאניקה. אני סומך על כך שאם באמת תהיה בעיה, זה יהיה ימים בודדים ויש לי ממ"ד בבית ואולי יהיה לי חופש מהעבודה כמה ימים".