מדי שנה, משגרת הסוכנות היהודית מאות שליחות ושליחים ישראלים אשר משרתים ברחבי העולם  ופועלים לחיזוק הקהילות היהודיות ולהעמקת הקשר שלהן עם ישראל. השנה, על רקע מלחמת חרבות ברזל, תפקידם של השליחים הישראלים התעצם עוד יותר הן בגיוס תמיכה למען מדינת ישראל והעלאת המודעות לשחרור החטופים ברחבי העולם והן בהעמקת הקשר הקיומי עם יהדות התפוצות. עוד פעלו השליחים הישראלים לחיזוק הקהילות היהודיות על רקע הזינוק בתקריות האנטישמיות.
 
למעלה מ 300 שליחים ששבו משליחות השתתפו בסוף השבוע בכנס מיוחד של הסוכנות היהודית שנערך במרכז רבין בתל אביב - ביניהם שליחי קמפוסים, שליחי שנת שירות, שליחי מחנות קיץ, שליחים תנועתיים ושליחים קהילתיים.

במהלך הטקס הוענקו מלגות הצטיינות לשני שליחים שבלטו בפעילותם:
קרן מרשה ששירתה שלוש שנים באוניברסיטת ייל שימשה עוגן לסטודנטים בשנה כה מאתגרת ופעלה למען ישראל בקמפוס ואלישיב שכטר ששימש שנתיים כשליח הסוכנות היהודית ותנועת בני עקיבא ברומא והמשיך להוביל את הפעילות השליחותית ברומא גם כששב ארצה וגויס למילואים עם תחילת המלחמה.

יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל׳ דורון אלמוג: ״השליחות והשליחים שלנו בקהילות היהודיות ברחבי העולם, מספרים את סיפורה של מדינת ישראל ומחזקים את הקשר הקיומי עם יהדות התפוצות. קשר שחשיבותו התחדדה עוד יותר בשנה האחרונה. השליחים והשליחות בקמפוסים, בבתי הספר ובתנועות הנוער הם חוד החנית של החברה הישראלית. הסוכנות היהודית ממשיכה לרתום את עוצמת העם היהודי לשיקום ובניית מדינת ישראל. שותפות הגורל בתקופה קשה זו היא סמל לערבות הדדית ואהבה ללא תנאי״.

פרס "השליח המצטיין ע"ש שירי רחמים" מוענק מדי שנה על ידי הסוכנות היהודית ומשפחתה של שירי ז״ל לשליחים ושליחות חוזרים, אשר עשו עבודה יוצאת דופן וייחודית במהלך שליחותם. הפרס מוענק לזכרה של שירי ז"ל, אשר בלטה כשליחה של הסוכנות היהודית בפיירפקס, וירג'יניה, ונפטרה ממחלת הסרטן כשהיא בת 31 שנים בלבד.