לנוכח המשך העיצומים של ארגון המורים העל יסודיים בשל אי הגעה להסכם עבודה עם משרדי האוצר והחינוך, הודיעו הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית, על המשך "השיבושים הנודדים" בבתי ספר תיכוניים בישובים שונים.

הנהגת ההורים ומועצת התלמידים החליטו לקרוא ל"שביתה הנודדת" מחר (ראשון) בבתי ספר תיכוניים בתל אביב-יפו, קריית מוצקין, קריית ים, מיתר, גדרה וחריש.

כרמל שאמה הכהן: "רמת האיום על גוש דן הגיעה לשיא חדש"  

תלמידים חוזרים ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)
תלמידים חוזרים ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)

"התנהלות משרדי החינוך והאוצר ועיצומי ארגון המורים פוגעים בתלמידות ובתלמידים כבר למעלה משנתיים. כל אלו אשמים, אבל רק הילדם סובלים. לא נסכים לאפשר את המשך הנזקים לשגרה לימודית אמיתית", צוין בהודעתם המשותפת – "תודה לתלמידים וההורים על שיתוף הפעולה במימוש השביתה".

הקריאה היא לתלמידים בתל אביב-יפו, קריית מוצקין, קריית ים, מיתר, גדרה וחריש, לא להגיע למוסדות החינוך. הובהר בהודעה, כי החינוך המיוחד מוחרג, למעט מי שבוחר להצטרף לשביתה.

"אנו מזכירים ליושבי ראשות הנהגות ההורים בתיכונים – לא מאשרים תשלומי הורים עד לשגרת לימודים מלאה", צוין עוד בהודעה המשותפת של יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רון קמאי ויו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף.

"כהורים חשוב לנו שכל הצדדים המעורבים במשא ומתן יבינו את חומרת הפגיעה בתלמידים ויפעלו למען פשרה", אמר שיף – "אף צד לא יכול לנצח, כאשר התלמידות והתלמידים מפסידים. הפגיעה בחינוך ובחוסן אינה הגיונית ואינה מקובלת, בייחוד בזמן מלחמה ואחרי מגיפת הקורונה והשלכותיה על בני הנוער".

בהודעה נכתב עוד, כי לא ניתן לנרמל שגרת לימודים תחת עיצומים.

עם זאת, בהודעה ארגוני התלמידים וההורים אינם מטילים את האחריות על אחד מהצדדים, אך דורשים להגיע להסכם, כדי לשים קץ לעיצומים המתמשכים.

ביום חמישי הקריאה ל"שביתה הנודדת" הייתה לתלמידים והורים בבתי ספר תיכוניים בקריית אונו, רמת גן, גבעתיים, פורדיס, קריית מלאכי, כפר יונה, עמק חפר וקדימה צורן.

משרד האוצר כבר הזהיר, כי אם לא יחתם הסכם עם ארגון המורים העל יסודיים, עד ליום חמישי בערב, ינוכו אלפי שקלים משכר המורים. אומנם המשא ומתן הגיע על פי ההערכות לשלב האחרון, אבל עד שלא יושלם שלב הניסוחים המשפטיים, לא ניתן יהיה לחתום על הסכם העבודה המיוחד.