בעקבות ההסלמה הביטחונית, גובר הצורך במענה נפשי מיידי, ועמותות הסיוע מגבירות את פעילותן בהתאם להתפתחויות בשטח. עמותת ער"ן הודיעה הבוקר (ראשון) על תגבור מוקדי הסיוע שלה, במענה לצורך הגובר של הציבור להתמודד עם מצוקות נפשיות הנובעות מהמצב. 

ער"ן מפעילה שירותי עזרה ראשונה נפשית 24/7, באנונימיות ובאופן מיידי, לכל אדם הנמצא במצוקה נפשית. העמותה מציעה מגוון ערוצי תקשורת לקבלת סיוע, כולל שיחת טלפון במספר 1201, צ'אט באתר, וואטסאפ במספר 052-8451201, וכן פורומים, מייל ומסרונים. בנוסף, מוקד הסיוע לעולים, המופעל בשיתוף משרד העלייה והקליטה בחמש שפות, יעבור למתכונת חירום ויפעל בין השעות 10:00 עד 21:00 במספר 3201*.

"מכוניות נשרפו, עצים קרסו": בקרית ביאליק משחזרים את רגעי האימה | צפו בתיעוד הפגיעה הישירה  
חתולים או אריות? בצפון מזהים הזדמנות להחזרת ההרתעה

איש בטלפון (צילום: אינג'אימג')
איש בטלפון (צילום: אינג'אימג')

במקביל, עמותת נט"ל, המעניקה תמיכה נפשית לנפגעי טראומה על רקע לאומי, מדווחת על עלייה של 225% בפניות בעקבות ההסלמה והרחבת הירי. מרבית השיחות נובעות מתחושות חרדה ולחץ בקרב האזרחים, והעמותה תיגברה את קו הסיוע שלה, הפעיל 24/7 במספר 3362*.

שירותי בריאות מאוחדת הרחיבו את פעילות קו התמיכה הנפשית שלהם, המאוכלס בצוות פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מיומנים, הפועל כעת 24 שעות ביממה. כל מי שחש מצוקה נפשית מוזמן לפנות למספר 3833*. כחלק מהיערכות למצב, הודיעה מאוחדת על שינויים בזמינות המרפאות בצפון בהתאם להנחיות פיקוד העורף. חלק מהמרפאות לא יקבלו מטופלים, ויש להתעדכן מול המרפאות החלופיות לקבלת שירות רפואי.

מכבי שירותי בריאות מפעילה גם היא קו סיוע מיוחד לתמיכה נפשית על רקע ההתפתחות הביטחונית, המאייש עובדים ועובדות סוציאליים. המוקד זמין לחברי וחברות מכבי דרך מוקד "מכבי ללא הפסקה" במספר 3555*.

 שירותי סיוע נפשי זמינים:
- *ער"ן: 1201 / 3201 (לעולים), צ'אט, וואטסאפ: 052-8451201
- *נט"ל: 3362
- *מאוחדת: 3833
- *מכבי: 3555

עיריית חיפה מפעילה קו פתוח לתושבים המבקשים תמיכה רגשית. במרכז העירוני לניהול משברים (מנ"מ) נערכה הבוקר הערכת מצב בראשות ראש העיר, יונה יהב. מנהלי הרווחה והחינוך מפעילים החל מהבוקר קו פתוח לתושבים החשים חרדה, באמצעות השירות הפסיכולוגי ועובדים סוציאליים. תושבים המעוניינים בקבלת סיוע רגשי מוזמנים להתקשר למוקד העירוני 106.     

מנהל החינוך בעיריית חיפה הפיק, באמצעות השירות הפסיכולוגי החינוכי בעיר, סרטוני הרגעה ואגרות שהופצו להורים. הסרטונים והאגרת כוללים עקרונות מנחים להרגעה ולקיום שיח רגשי עם הילדים לאור המצב הביטחוני הנוכחי. בנוסף, פונה העירייה לתושבים בבקשה להגביר את עירנותם ולדווח לעירייה על כל תושב הנזקק לסיוע. 

כאמור, בשל ההתפתחויות במצב הלחימה בצפון, ולאחר הנחיות מחמירות יותר שהתקבלו הלילה מפיקוד העורף, לא מתקיימים היום לימודים במוסדות החינוך בחיפה, בכל הרצף החינוכי מגן ועד יב'. הודעה זו כוללת את החינוך המיוחד ואת כל שרותי החינוך, לרבות הסעות, צהרונים וחוגים.

כמו כן, נסגרו לפעילות מרכזי היום לאזרחים ותיקים, מעונות היום השיקומיים ומסגרות יום לאנשים עם מוגבלות. השירות לתושבים הנזקקים למרכזים אלה יינתן בהתאם לצרכי התושבים מרחוק. עובדי הרווחה והמסגרות הטיפוליות נמצאים בקשר יזום עם התושבים המבקרים במסגרות אלה.


בנוסף, בוטלו היום כלל הפעילויות בבתים הקהילתיים ובמרכזי הספורט והתרבות העירוניים.