המכתבים שנשלחו לאלוהים הגיעו ליעדם. כמידי שנה, הגיע מנכ"ל דואר ישראל, דוד לרון, לרחבת הכותל המערבי בירושלים ומסר לידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, את אגדת המכתבים לאלוהים, שנשלחו מרחבי העולם ונאספו על ידי דואר ישראל במהלך השנה החולפת.

המכתבים נמסרו לידי רב הכותל, כדי שייטמנו בכותל המערבי ויגיעו ליעדם לקראת חגי תשרי. מידי שנה נשלחים מאות מכתבים ממדינות שונות עבור אלוהים, מתוך תקווה ותפילה שיגיעו את יעדם גם ללא ציון כתובת מוסדרת.

המכתבים נשלחים לנמען "אלוהים", "God", "השם" וכינויים נוספים, לצד הכתובת דרכה מקווים השולחים להגיע אל הנמען – "ירושלים", "הכותל המערבי", "THE HOLY LAND" ועוד. בדואר ישראל ציינו, כי השנה הגיעה כמות קטנה יותר של מכתבים לעומת שנים קודמות, אך עם פיזור רחב מאוד של מדינות מוצא ובראשן ארה"ב ורוסיה, ומדינות נוספות, בהן קנדה, ברזיל, קפריסין, פולין ומכתב אחד ויחיד שנשלח לכותל מישראל.

דוד לרון, מנכ''ל דואר ישראל יחד עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה''ג שמואל רבינוביץ שליט''א (צילום: ארנון בוסאני)
דוד לרון, מנכ''ל דואר ישראל יחד עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה''ג שמואל רבינוביץ שליט''א (צילום: ארנון בוסאני)

"לזכות הוא לי לקבל כאן את המכתבים שאנשים מכל העולם שלחו לאלוקים ולהטמינם בין אבני הכותל – מקום שהוא שער השמיים, כל התפילות עוברות דרך המקום הזה", ציין הרב רבינוביץ. "בכות השנה הזאת, אנו זקוקים לאיחול – 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה', בתפילה לשובם של החטופים בשלום, לשלומם של החיילים והפצועים, לשלום ואחדות עם ישראל ולכתיבה וחתימה טובה".

לרון סיפר: "אנחנו לא יודעים אף פעם מה כתוב במכתבים שנשלחים לאלוהים בדואר, והשמירה על קדושת פרטיותם של אלו ששלחו תפילה אישית לעד נשמרת. השנה, אני בטוח שבין התפילות האישיות, נוכחת גם התפילה המשותפת לכולנו, להשבתם המהירה של החטופים, להחלמה מהירה לפצועים, בגוף ובנפש, להחזרת המפונים לביתם בבטחה ולשלומם של החיילים המגינים עלינו בחזיתות השונות".