תנועת הצופים משיקה את "מדורת השבט" רשת בוגרות ובוגרי התנועה במטרה להגביר מעורבות אזרחית פעילה של הבוגרים. בין הפעילויות הראשונות ש"מדורת השבט" מובילה: שיתוף פעולה עם מטה החטופים על כל זרועותיו ופעילות לשיקום הצפון בשיתוף מועצת מטה אשר.

כבר למעלה ממאה שנים שתנועת הצופים היא חלק משמעותי מה-DNA של החברה הישראלית. מאז הקמתה חינכה התנועה דורות של ילדים ובני נוער שגדלו על ערכיה, ועם בגרותם הפכו ללוחמים ולקצינים בכירים בצה"ל, ובהמשך השתלבו לאורכה ולרוחבה של החברה הישראלית, במגזר העסקי, הפרטי והציבורי. 

בימים אלה מקימה תנועת הצופים את רשת הבוגרות והבוגרים "מדורת השבט" שתכלול את כל מי שהתחנכו בשורותיה, מאות אלפי בוגרים של התנועה, המבקשים להמשיך להשפיע ולפעול מתוך המקום שבו הם נמצאים כיום, ובכך להשפיע ביחד גם על החברה הישראלית כולה. 
ההחלטה לקדם רשת בוגרים בימים אלה נובעת מהמציאות החברתית והביטחונית בישראל. ההתעוררות האזרחית במדינה לצד רצונה של התנועה לעודד את הבוגרות והבוגרים לקחת חלק במעורבות אזרחית פעילה, במגזר הציבורי ובהתנדבות פעילה הביאה את הארגון לצאת למהלך.

החברים שיצטרפו לרשת הבוגרות והבוגרים יוכלו להצטרף ליוזמות אזרחיות בחברה הישראלית ולקבל הזדמנות ליזום צעדים חברתיים. בין הפרויקטים המתוכננים: שיתוף פעולה עם מטה החטופים בפעילויותיו השונות, שיתוף פעולה עם מועצת מטה אשר לשיקום אזור הצפון, ופעילות עם מפונים בני הגיל השלישי שפונו מהצפון.

ביום שישי, ה- 27 בספטמבר, תקיים הרשת אירוע השקה לתחילת פעילותה שיתקיים במרכז הכנסים D-one במועצה האזורית דרום השרון. 
הנואם המרכזי באירוע יהיה אבי יששכרוף, מיוצרי סדרת הטלוויזיה המצליחה "פאודה". יששכרוף, בוגר התנועה, יספר כיצד השפיעה עליו תנועת הצופים בהיותו חניך, וכיצד באה לידי ביטוי החוויה שצבר כחניך בחייו כיום. 

מנכ"ל התנועה, אלעד סנדרוביץ: "כבר למעלה מ-100 שנים תנועת הצופים מחנכת מאות אלפים של ילדים וילדות במטרה להופכם לבוגרים ערכיים ואחראים הנכונים לכלל אתגרי החיים, אזרחים שרגישים למצוקות חברתיות, פועלים לשינוי לטובה ולתיקון החברה בה הם חיים. בשנה האחרונה, כחלק מעשייתה החברתית, תנועת הצופים יצאה במהלך חשוב להקמת רשת בוגרות ובוגרים. הן בשל המציאות החברתית המורכבת שנוצרה עוד לפני ה- 7.10 ובוודאי מאז המלחמה. מטרת הרשת לעודד את הבוגרות והבוגרים למעורבות ולייצר עשייה משותפת למען החברה בישראל. אני קורא לבוגרות ובוגרי התנועה להצטרף לעשיית הרשת ולקחת חלק חשוב בשיקום ובתקומה לביסוס חברה ישראלית טובה יותר".