הבוקר נפתח בצורה לא שגרתית עבור תושבי המרכז, כאשר טיל שנורה מצפון גרם לאזעקות שהעירו את התושבים מוקדם מהרגיל. למרות שמדובר בירי בודד, נראה שההשכמה הלא צפויה לא יצרה חרדות רבות בקרב התושבים.

לאחר הודעת דובר צה"ל שלפי שעה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף במרכז והלימודים יתקיימו כסדרם, נראה שמרבית ההורים שלחו את ילדיהם לגנים ולבתי הספר כרגיל. 

טווח הירי מתרחב: טיל שוגר מלבנון, אזעקות הופעלו במרכז הארץ
כמעט שנה לטבח: הסמליות המצמררת של שיגור הטיל למרכז הארץ

לאחר הירי למרכז - אנשים בטיילת תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
לאחר הירי למרכז - אנשים בטיילת תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ליאור, אב לתלמיד בתל אביב, הסביר מדוע הוא לא מודאג: "האזעקה העירה אותנו, אבל אני סומך על המרחבים המוגנים בבית הספר של הבן שלי. כשהייתה האזעקה, הלכנו למדרגות כי אין לנו ממ"ד בבית, דווקא בבית הספר יש לו מרחב מוגן ושם אני מרגיש שהבן שלי בטוח".

יואב, אב לילד בן 5 וחצי בגן, לא נראה מודאג מדי: "הבוקר הזה היה תזכורת כואבת לכך שאנחנו חיים במציאות בלתי צפויה. אבל הילד התעורר מהאזעקה ורץ לממ"ד אפילו לא שמענו בום. בהתחלה אשתי קצת חששה אבל הרגעתי אותה שהממ"ד בגן מספיק בהחלט".

מיכל, אם לשני ילדים סיפרה, כי היא ממילא נשארת בבית, אז הילדים יכולים להישאר איתה היום: "האזעקה בבוקר הזה הייתה ממש מבהילה. לא ידעתי אם לשלוח את הילדים לבית הספר, הם קצת נלחצו מהאזעקה. הפחד שהרקטה הבאה יכולה ליפול קרוב יותר לבית משאירה אותי עם דאגות, אז החלטתי היום לעשות להם יום חופש".