לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד נווה בן יתח, בן 29, תושב ירושלים, אשר ניסה לדרוס מפגין וגרר על מכסה המנוע של הרכב מפגין אחר, בהפגנה לשחרור החטופים שהתקיימה בנתיבי איילון בחודש מרץ.  

בהתאם לכתב האישום, שהוגש במוצאי שבת ה-2 במרץ 2024, כאמור במהלך הפגנה להשבתם של החטופים שהתקיימה בנתיבי איילון סמוך למחלף ארלוזורוב, נסע הנאשם ברכבו ונעצר כך שחזית הרכב נוגעת ברגלו של אחד המפגינים במקום. בעקבות כך, הוא נאלץ להשעין ידיו על מכסה המנוע של הרכב ובהמשך אף לעלות עם גופו על מכסה המנוע, מתוך החשש כי ייפול מתחת לרכב אשר המשיך בנסיעה איטית לכיוונו.

ברקע המחאה בתל אביב, המשטרה בהודעה חריגה: "אסור לנרמל מעשי אלימות"

למרות זאת, המשיך הנאשם בנסיעה, כשהמתלונן שעל מכסה המנוע של רכבו, מפציר בו, במלל ובתנועות גוף, שיעצור את הרכב ויאפשר לו לרדת. חרף הפצרותיו של המתלונן, האיץ הנאשם את מהירות נסיעתו והחל בנסיעה נמהרת, כשהוא מזגזג בחדות בין נתיבים, מטלטל את הרכב, מאט ומאיץ לסירוגין, וכן בלם בפתאומיות באופן המסכן את חייו של המתלונן. כל אותה העת המתלונן אחז במגבי שמשת הרכב בידו האחת, ובידו השנייה ניסה לסמן לנאשם לעצור. למרות זאת, המשיך הנאשם בנסיעתו הפרועה, עד שעבר את המחלף, שם האט והמתלונן ניצל זאת על מנת לקפוץ מהרכב הנוסע.

כמו כן, נסע הנאשם לכיוון של מפגין אחר שניסה לגרום לנאשם לעצור את הרכב, כך שהוא נאלץ לקפוץ הצידה כדי לא להיפגע. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של  מעשה פזיזות ורשלנות וניסיון לחבלה חמורה.