מערכת החינוך בנוף הגליל, כמו בשאר היישובים מחיפה צפונה, מושבתת זה היום היום הרביעי ברציפות בשל הנחיות פיקוד העורף. "בבתי הספר מתקיימים לימודים בזום, אבל בגני הילדים ובכיתות הנמוכות הלמידה מרחוק היא לא פתרון", ציין פלוט והוסיף, כי גם לילדים בכיתות הגבוהות חשוב, שתהיה בימים אלה מסגרת לימודים ולו רק בשל הצורך להיות עם חברים, לחלוק תחושות ולא לשהות ימים שלים בבית, רוב הזמן, מול המסכים.

בצעד יוצא דופן, קרא פלוט לפיקוד העור לשקול שנית את ההחלטה להשבית באופן גורף את הלימודים בגנים ובבתי הספר ולאפשר את פתיחתם בערים, בהם יש מערכת מיגון מספקת במוסדות החינוך למקרה של התרעה בזמן הלימודים.

"מדינה חכמה יכולה לעשות טעויות": טקס לציון ה-7 באוקטובר נערך בשדרות
אב החטופה שבא להרמת כוסית וקיבל ביצים בפנים: "אני כבר רגיל"

"בנוף הגליל, למשך אני יכול לומר בוודאות שאין פערי מיגון ובכל מוסדות החינוך יש מקלטים העומדים בכל הדרישות וההחיות של פיקוד העורף", הוא ציין, "במהלך הקיץ השלמנו את כל הפערים, כך שילדי העיר בהחלט יכולים להגיע ללימודים ובמקרה של התרעה לשהות במקלטים, בדיוק כמו בבית".

מקלט בגן שעשועים בשדרות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מקלט בגן שעשועים בשדרות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

פלוט הבהיר, כי הוא מבין את החששות של פיקוד העורף, לאור העובדה שבחלק גדול מהרשויות בצפון אין מערך מיגון מלא במוסדות החינוך. "אני מבקש היכן שאפשר. לפחות שחלק מהילדים ילמדו וישהו במסגרת", הוא הסביר, "לא מדובר רק בילדים, אלא גם בהורים שנאלצים לשהות בבית ולא ללכת לעבודה. הילדים רק חזרו לא מזמן מחופשת הקיץ. התיכוניים החלו את השנה בשביתה, שהסתיימה רק לפני כמה ימים ועוד מעט חופשות חגי תשרי ובעיקר הקושי של ילדי החינוך המיוחד, עבורם חשובה במיוחד שמירה על שגרה ומסגרת".