חיים ילין, תושב קיבוץ בארי ומוכר כאחד הדוברים המרכזיים של עוטף עזה, גילה אמש את הצדדים האחרים של החיים בתל אביב, לאחר שנגנבו לו אופניו האהובים. ילין, ששרד את מתקפות החמאס בקיבוצו, גילה שהאופניים, ששימשו אותו בטיולים רבים ברחבי הארץ, לא עמדו במבחן תל אביב.

ילין מספר כי לאחר שהגיע אמש מאוחר לדירתו השכורה בתל אביב, הוא החליט לא להעלות את האופניים לביתו, כפי שהוא נוהג לעשות בדרך כלל, מתוך התחשבות בשכנים. "הגעתי באחת עשרה בלילה ולא רציתי להעיר את השכנים. החלטתי לנעול אותן למטה, עם מנעול שאי אפשר לפרוץ", הוא מספר.

טעות קשה: זאת המלכודת שטומן חיזבאללה בהפסקת האש
עוזי רבי מסביר: השפעתו של נסראללה קטנה בהרבה ממה שהכרנו

אך, כפי שמסתבר, גם מנעול חזק לא הספיק כדי למנוע את הגניבה. הגנבים לא ויתרו והחליטו לפרוץ את צנרת הבניין כדי לשחרר את האופניים. כתוצאה מכך, ילין מדווח כי כל הדירות בבניין נותרו ללא מים. "הם פרצו את הצנרת כדי לגנוב את האופניים שלי, ועכשיו אין מים בכל הדירות", הוא מוסיף.

למרות שהנזק הכספי והרגשי היו ברורים, ילין בחר שלא לפנות למשטרה. "לא הלכתי למשטרה להתלונן. המשטרה צריכה לטפל במיליון דברים עכשיו, מה הם כבר יעשו עם זה?", הוא מסביר, כשהוא מתייחס למצב הביטחוני המתוח.

במהלך השיחה, ילין מביע תחושת אכזבה ואובדן של תחושת הביטחון, אף כי הוא מציין שמה שניתן לתקן בכסף – הוא לא רואה כבעיה גדולה במיוחד. "אחרי השביעי לעשירי, אתה מקבל פרופורציות", הוא אומר. "אבל מה זה מעצבן, האופניים שרדו את החמאס, אבל תל אביב הם לא שורדים".