כתב אישום הוגש היום (חמישי) על ידי בית המשפט השלום בתל אביב נגד דור סרפוס, בן 36 מתל אביב, שאיים מספר פעמים שיפגע במשפחות חטופים, עינב צנגאוקר ומפגיני קפלן.

צה"ל אישר: ראש מערך הכטב"מים - חוסל בדאחייה בביירות
אחרי ששיבח מחבלים בפייסבוק: תושב כפר פלסטיני נעצר בגין הסתה ותמיכה בארגון טרור

על פי כתב האישום, לפני מספר שבועות איים סרפוס על עינב צנגאוקר בפגיעה שלא כדין ובכל תומכי המחאה בקפלן, בכך שצילם סרטון שהופץ לאחר מכן ברשתות החברתיות, ובפרט בישומון ייטלגרם", בו נשמע אומר: "לכל חברי כוח קפלן, אני רוצה להגיד לכם שאנחנו נשחט לכם את הפרצוף ואנחנו נשחט לכם את הגוף, ואת בני המשפחות שלכם, ואת הסבים והסבתות שלכם, ואת הילדים, ואת האחים שלכם ואת כל המשפחה שלכם ואת כל הבתים שלכם. אתם אוהבים כאפיות של ערבים, הנה יש פה כאפייה לכו קיבינימט, אנחנו נחריב לכם את החיים".

בהמשך הוא צילם סרטון שהופץ לאחר מכן בישומון בו נשמע אומר: "שלום חברים סוף שבוע טוב, אני מעדיף חטופים חוזרים בארונות ולא חיילים חוזרים בארונות. מספיק כבר עם משפחות החצופים האלה, התולעת המצחינות האלה, שירקבו שם לא צריך אותם בכללי".

בהמשך לכך, איים הנאשם על צנגאוקר בסרטון שהופץ לאחר מכן בישומון בו נשמע אומר: "עינב צנגאוקר, את שהולכת להפגנות של משפחות החצופים וכל החרא הזה, אני אתפוס אותך בהפגנה".

בהמשך לאותו הסרטון, אחז הנאשם בסכין בידו, נופף בו ואז שב ואיים על המתלוננת באומרו: ייאני אתנפל עליך עינב צנגאוקר, לכי קיבינימט, תפסיקו כבר משפחות החצופים, צריך להכניע את החמאס, לכו קיבינימט".

לאחר שנעצר הנאשם לאור המתואר באישום הראשון ונחקר, הורה השופט על שחרורו של הנאשם בתנאים ובערבויות. הוא לא התייצב לחקירה ואף הפר את מעצר הבית, בכך שלא שהה בבית אמו ושהה בנהריה.

במטה משפחות החטופים הגיבו להגשת כתב האישום: "מזהירים זה זמן רב מפני ההסתה והאלימות הגואה כנגד משפחות חטופים. כל משפחה אשר היקר לה מכל חטוף במנהרות המוות של חמאס חובתה לפעול על פי צו מצפונה ולהיאבק בכל דרך שהיא מוצאת לנכון על מנת לדחוק בממשלה להחזיר אותו הביתה בשלום. 

תהא הדרך אשר תהא, אין זכות לאף אחד לנקוט באלימות מכל סוג שהוא כנגד אף בן או בת משפחה שכבר כמעט שנה מצפים לשובם של יקיריהם.  זאת אחריותה של המדינה שהפקירה אותם להיחטף על ידי חיות אדם, טרוריסטים נפשעים שפרצו את הגדרות מבלי שנעצרו בדרך, להשיבם במהרה, החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה בארצם. 

כתב אישום זה הוא אות אזהרה לכל מי שמסית ונוקט באלימות כנגד משפחות החטופים. אנו מודים למשטרת ישראל שפעלה להגשת כתב אישום זה ומצפים שכל מי שמסית יטופל בהתאם.