סרן לירון שניר, מפקד צוות בסיירת גולני, בן הישוב עופרה נפל בט' כסלו 21.11.23 בשכונת זיתון ברצועת עזה ביום הולדתו של אביו. לירון הותיר אחריו זוג הורים, מוטי ופזית, ושני אחים, גל ואלון אחיו התאום.

צה"ל אישר: ראש מערך הכטב"מים - חוסל בדאחייה בביירות
הלחץ הבינלאומי גובר: ארה"ב ו-11 מדינות נוספות קוראות להפסקת אש מיידית

בני משפחתו של לירון החליטו לאמץ חיילים בודדים כהמשך לפעילות בנם שלקח על עצמו תמיד ללוות ולעזור לחיילים הבודדים. עמותת "נצח יהודה" מפעילה יותר מעשרים דירות עם למעלה מ-200 חיילים בודדים ומלווה אותם כמשפחה אחת לאורך השירות הצבאי ולאחריו.

לירון כתב בצוואתו לפני שנכנס לעזה: "להיות טוב זאת השאיפה, טוב לכל, וזה לא עולה לנו כלום, להיות טובים ולעשות טוב. לראות את החלש ולעזור לו, לחייך לאנשים ולזרוק מילה טובה".

מתוך מכתבו האחרון של לירון שניר ז''ל: ''להיות טוב זו השאיפה'' (צילום: איציק כהן)
מתוך מכתבו האחרון של לירון שניר ז''ל: ''להיות טוב זו השאיפה'' (צילום: איציק כהן)

בני משפחתו סיפרו כי לירון היה מדריך נוער בבני עקיבא ותמיד העמיק בלימוד תורה, היה מפקד מסור ונערץ אשר נגע בכל חייליו. המשפט שלירון תמיד אמר: "מז'תומרת אחי? עם ישראל צריך אותנו".

לטקס בית לירון הגיעו, יוסי לוי, מנכ"ל עמותת נצח, הרב אחיה בן פאזי, רב הישוב עופרה, הזמר ישי ריבו שהופיע בהתנדבות, הרב חיים גנץ, ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב שם למד לירון שלוש שנים לפני הגיוס, הרב נעם ורשנר, רב סיירת גולני, הוריו ובני משפחתו של לירון, חברים מהצוות בסיירת שהגיעו במיוחד מהצפון, חברי ילדות, רבני ועובדי עמותת "נצח יהודה".

חיילים וחבריו לצוות של לירון שניר ז''ל בביתו  (צילום: איציק כהן)
חיילים וחבריו לצוות של לירון שניר ז''ל בביתו (צילום: איציק כהן)

מוטי שניר, אביו של לירון אמר: "לירון היה מפקד בסיירת גולני, בראש מעייניו עמדו החיילים הבודדים. הוא תמיד דאג להם ברמות הכי קטנות שאפשר לדמיין, ולכן היה חשוב לנו להנציח אותו בדרך כזאת. תמיד דאג לכל חייל. לא שלח שליחים אלא הוא בעצמו".

יוסי לוי, מנכ"ל עמותת "נצח יהודה" מסר: "בבית הזה גרים חיילים מיוחדים, הם גדלו בסביבה שונה מחיילים אחרים. ביום אחד החיילים באו באומץ רב והשתלבו בצה"ל. לירון גדל בבית עם ערכים שאני היום מחובר אליהם עם תשוקה אמיתית לשמור על עם ישראל ולהגן על מדינת ישראל. אנחנו זוכים להנציח את מורשתו של לירון".