הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב עם פורום המטה הכללי לאחר התקיפה של מטה חיזבאללה, והדגיש את המוכנות הגבוהה של צה״ל בהתקפה ובהגנה בכלל הגזרות. במקביל עיריות החלו להוציא הנחיות חדשות על פתיחת מקלטים ובהן עיריית תל אביב. 

מהמועצה האזורית מטה אשר, שנמצאת תחת אש חיזבאללה כבר קרוב לשנה הוציאו ריענון להנחיות פיקוד העורף הקיימות. הנחיות אלו כוללות הגבלת התקהלות ולאחר הערכת מצב של המועצה נמסר: "אין להתקהל ואין לקיים פעילות חברתית ואירועים. בתי כנסת ותפילות רק במבנה עם גג בטון ומרחב מוגן צמוד. גם מעיריית חיפה, שנכנסה לטווח הירי בשבוע האחרון, נשלחה הודעת עדכון הנחיות והבהרה כי כל המקלטים הציבוריים פתוחים. מועצה אזורית גולן וחצור הגלילית פרסמו מאוחר יותר הודעות דומות.

אולם עיריית תל אביב שאיננה נמנית בין האזורים הנמצאים תחת הנחיות מיוחדות, עדכנה כי: "בעקבות האירועים הערב בלבנון, העירייה עוקבת אחרי ההתפתחויות הבטחוניות ועובדת באופן צמוד עם פיקוד העורף. חמ"ל העירייה פועל. המקלטים הציבוריים ברחבי העיר פתוחים". והוסיפה קישור לאיתור המקלט הקרוב באמצעות אפליקציית "דיגיתל שלי" או האתר העירוני.