כמעט שנה מאז המתקפה הרצחנית של חמאס בשבת השחורה ב-7 באוקטובר וגיוס המילואים המסיבי בו אחד ההורים יצא למילואים והאחר נשאר עם הפרנסה ומטלות הבית והילדים.

על רקע גיוס המילואים, משפחות רבות של מילואימניקים התמודד עם קושי קיום מטלות הבית, הילדים והפרנסה. עמותת "העוגן למשפחות המילואים" החלה במבצע מתן סיוע התנדבותי למשפחות חיילי מילואים.

תנועת אומ"ץ מתריעה: קשישים חסרי בית במצוקה קשה
בעקבות התקיפה בדאחייה: עיריות מוציאות הוראות חדשות לתושבים בישראל

בתוך כך, צה"ל ובפרט קצין המילואים הראשי ראו את מערך המתנדבות והמתנדבים בכל הארץ וחשיבות פעילותו ונוצר שיתוף פעולה עם העמותה. העמותה מסייעת למשפחות ממאות יישובים בכל הארץ במטלות בסיסיות, בהן בישול, כביסות, סיוע בשיעורי בית, מקלחות לתינוקות ובכל צורך שעולה.

"גם בתוך המלחמה, צריך למצוא את הרגע לומר תודה", ציין דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, "תודה למי שתורם ומסייע. צה"ל הוא צבא העם. ארגון העוגן למשפחות המילואים הוא דוגמה ומופת להתנדבות, רעות ותרומה לביטחון המדינה. בכות ההתנדבות שלכם, משפחות במילואים מרגישות שרואים אותן. תודה, תודה ויישר כוח. המשיכו להתנדב ולסייע לאנשי המילואים היקרים ומשפחותיהם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "אתם זיהיתם את הצורך להיאבק ולסייע למשפחות המילואים. אני בא לכאן להודו לכם ולמנכ"לית הנמרצת, רחל עזריה, על התנדבותכם והסיוע למשפחות שזקוקות זה לזה – משפחות המילואימניקים".

יו"ר העוגן למשפחות המילואים רחל עזריה סיכמה: "ארץ ישראל היפה במיטבה. משך שנה, למעלה מ-10 אלפים מתנדבים מסייעים לכ-70 אלף נפשות יום יום לנהל את משק הבית ולהמשיך להתפרנס בכבוד בתקופה כל כך מאתגרת לכולנו. יצרנו שיתוף פעולה מדהים עם הצבא והתחלנו לעבוד ביחד עם קצין מילואים ראשי. בצבא הבינו את הערך של סיוע למשפחות מילואים והחלו לחזק איתנו את הקשר בזכותם עבודתכם. אתם ארץ ישראל היפה. זה לא מובן מאליו, שאתם נותנים לעשות אלפי מילואימניקים חוסן ושקט בבית כדי שיוכלו להילחם עבורנו בשקט נפשי, שיש מי שדואג למשפחה שלהם".