מתיחות בצפון: בעקבות שיגור מטחי רקטות מלבנון לעבר יישובי הצפון, בהם כרמיאל עכו ונהריה, ראשי הרשויות קוראים לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים. חיסולו של חסן נסראללה הלילה על ידי צה"ל הביא לתחושות מעורבות - גאווה על הישגי הביטחון לצד קריאה להמשיך בדריכות, כאשר האיום הביטחוני עדיין מרחף. 

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, פנה לתושבי העיר בעקבות הירי המתמשך ואמר כי ״לנוכח שיגור המטחים מלבנון לעבר כרמיאל והיישובים הסמוכים במהלך שעות הלילה ושעות הבוקר, אני קורא לתושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולשהות בקרבת מרחבים ממוגנים״, אמר קונינסקי.

"העוגן למשפחות המילואים": אלפי מתנדבים השתתפו באירוע הגדול
בעקבות התקיפה בדאחייה: עיריות מוציאות הוראות חדשות לתושבים בישראל

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה, התייחס למצב המתוח בעיר: "אנו נמצאים בימים מתוחים, מורכבים מאוד. אני מבקש מכם להמשיך להישמע להנחיות, הן מצילות חיים״, ציין מרלי. הוא הוסיף כי התקיפות של צה"ל נמשכות וקיווה שתגברנה: ״צה״ל תוקף ואני מקווה מאוד שיגביר את התקיפות ולא יוריד מהלחץ״. עוד הוסיף על פעילות כיתת הכוננות בעיר: "אלכס, לוחם בכיתת הכוננות, סייר בשני מוקדים בעיר בהם נפלו רסיסים של מיירטים - אחד מהם במקרה בביתו".

זירת פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, בירך את צה"ל על חיסול נסראללה, אך הדגיש כי המערכה רחוקה מלהסתיים:  "אני מברך את צה"ל ואת המודיעין שלנו על פעולה שתיכנס לדפי ההיסטוריה״, אמר דוידוביץ', "עם זאת, על אף שמדובר בחיסול דרמטי, המשימה של החזרת תושבי הצפון לביתם עדיין לא הושלמה. יש להעצים את הלחץ ולהיות דרוכים".

בהערכת מצב שנערכה במעלות תרשיחא, תושבי העיר נקראו לצמצם תנועות ולהימנע מהתקהלויות עד להודעה חדשה. הנחיות נוספות כללו לצמצם תנועות במרחב היישוב, להימנע מהתקהלויות ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים. 

גם במועצת חצור הגלילית בירכו על החיסול ופנו לתושבים בבקשה להגביר ערנות: "אנו מברכים את כוחות הביטחון על המבצע המוצלח. צוותי החירום במועצה מבצעים הערכות מצב בכל עת ועוקבים אחר ההתפתחויות״, נכתב בהודעת המועצה. "יש לגלות ערנות ולהיות קשובים להנחיות פיקוד העורף ומערך ההסברה של חצור הגלילית".

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, מסר: ״אנחנו שמחים ומברכים את הממשלה וצה"ל על חיסולו של נסראללה וצמרת חיזבאללה. אנחנו מברכים על כך שממשלת ישראל וצה"ל עובדים וממשיכים לעבוד כדי להחזיר את הביטחון לתושבי הצפון שאנחנו מייחלים לכך כבר למעלה מ- 11 חודשים. התוצאות מדברות בעד עצמן - העובדה שצה"ל הצליח לחסל את כל צמרת חיזבאללה ובראשם את חסן נסראללה". 

לדבריו של ראש העיר כרמיאל לנוכח שיגור מטחים מלבנון לעבר כרמיאל והיישובים הסמוכים במהלך שעות הלילה ושעות הבוקר, "תושבי כרמיאל וכל הרשויות באזור, גילו ומגלים חוסן, כאשר התושבים רגועים יותר, נוהגים בהתאם להנחיות פיקוד העורף בכל הקשור לכניסה למרחבים הממוגנים ורוצים שצה"ל יסיים את הסיפור הזה אחת ולתמיד. אנחנו נערכים לכל תרחיש, סומכים ונותנים כמובן לצה"ל לנצח".