דובר צה"ל הודיע היום (שבת) באופן רשמי על חיסולו של חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה וממייסדי הארגון, לצד מפקדים בכירים נוספים. בין ההרוגים נמנה עלי כרכי, מפקד חזית הדרום של חיזבאללה. התקיפה התבצעה על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, כאשר המטרה הייתה המפקדה המרכזית של חיזבאללה, שהסתתרה במתקן תת-קרקעי מתחת לבניין מגורים באזור דאחייה בביירות.  

עם היוודע דבר החיסול, תושבי הצפון יצאו לחגוג את ההישג הביטחוני המשמעותי. לאחר חודשים ארוכים של חשש וחיים בצל האיומים מגבול הצפון, האירוע התקבל בהקלה ושמחה רבה. רבים מהתושבים התכנסו בחצרות הבתים, חלקם חילקו מאפים מתוקים כאות לחגיגות על חיסולו של מי שהיה אחד האיומים המרכזיים על ישראל ובפרט על הצפון - לאורך עשורים.

כיבוד לכבוד חיסול נסראללה (צילום :שקד שדה)

בן ישראלי, תושב נהריה, שיזם את החגיגות בבניין מגוריו, תיאר בשיחה עם ״מעריב״ את התחושות: ״במהלך התקופה הביטחונית הקשה שאנו חווים בצפון, לשמוע על חיסולו של נסראללה עושה לנו שמח בלב. אחרי ערעור תחושת הביטחון, מחזירים קצת ביטחון לאזור שלנו, ובהחלט ישנה תחושת הקלה. בנוסף לכך, אנו מרגישים שסוף סוף מתייחסים לתושבי הצפון  – וטוב מאוחר מאשר אף פעם".  

הוא הוסיף בחיוך: "אשתי הרימה את הכפפה וחילקה לכל דיירי הבניין מופלטות וספינג'ים כסמל לשמחה. נסראללה רצה את המוות שלנו, של תושבי הצפון - אך הקדמנו אותו. נראה מה יקרה  בהמשך - אך בינתיים לשמוח מותר לנו. אנו מקווים שלא יישארו מחבלים חיים בכפרים בדרום לבנון, זה הזמן להסיר את האיום מהצפון, עד הסוף".

אורלי דהאן, גם היא תושבת נהריה, שיתפה על החגיגות המשותפות בלובי של בניין מגוריה: "היום אנחנו חוגגים את המוות של חסן נסראללה. הודו לשם כי טוב ותודה לטייסים שלנו, למודיעין ולצבא החזק שלנו. ובעזרת השם, כשהחטופים יחזרו אלינו – נחגוג כפול כפליים. מקווים שזה יקרה בקרוב".

מטעם מטה "נלחמים על הצפון", המייצג אלפי תושבים שפונו בעקבות ההסלמה הביטחונית, נמסר הערב: "במשך 32 שנה הנהיג נסראללה את ארגון הטרור חיזבאללה, והוביל את ציר הרשע האיראני. כמעט שנה שהוא מאיים שלא נחזור הביתה לצפון – ועכשיו הוא חוסל! אנו מברכים על הפעולות האמיצות של הדרג המדיני, בהובלת בנימין נתניהו, ומחזקים את ידיהם של יחידות צה"ל וחיל האוויר על ביצועים יוצאי דופן. נמשיך להוות עורף חזק עד שיושגו כל המטרות".

במטה הדגישו כי "אין לשכוח שהאיום על מדינת ישראל ותושבי הצפון לא הוסר במלואו. זה הזמן ללחוץ על דוושת הגז ולא לעצור עד הכרעה מוחלטת! השמחה כעת מוצדקת, אך היא תהיה שלמה רק כאשר נוכל לחזור הביתה בביטחון מלא וללא איומים".

גם בלובי 1701, גוף המייצג תושבים רבים מקו העימות, מסרו את תגובתם לחיסולו של נסראללה: "אחרי 32 שנה בהן נסראללה הנהיג את חיזבאללה – סגרנו חשבון רב שנים. סוף סוף מחסום הפחד נשבר, ועכשיו יש להמשיך להשמיד את כל תשתיות חיזבאללה ברכסים השולטים עלינו, תושבי הצפון. נמשיך לתמוך במערכת הביטחון והדרג המדיני עד להסרת האיום מעלינו".