בעקבות חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, עלה טון מחאה מכיוון תושבי הצפון במכתב חריף שנשלח מטעם מטה ״נלחמים על הצפון״, אשר מייצג אלפי תושבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט. בעוד המבצע זכה לשבחים, התושבים דורשים שינוי עמוק במדיניות הביטחון, וקוראים לפעולה צבאית נרחבת יותר – כניסה קרקעית לשטח לבנון. המכתב נכתב מתוך תחושת חרדה עמוקה מהמשך האיומים בגבול הצפוני. 

בפתח המכתב, התושבים מודים: "ברצוננו להודות לכם על הובלת המבצע החשוב לחיסולו של הטרוריסט חסן נסראללה", מציינים את הישגו של המבצע כנקודת ציון מרכזית במאבק מול ארגון הטרור חיזבאללה. אך לצד התודה, התושבים מדגישים שמדובר רק בשלב התחלתי, ושהחיסול הוא צעד אחד מני רבים שעדיין נדרשים. "המבצע שהובלתם מהווה נקודת ציון חשובה במלחמה בארגון הטרור, אך חשוב להבין שחיסול זה צריך להיות רק הפתיח למערכה רחבה בצפון, עם יעדים ברורים ומוגדרים. עם חיסולים ממוקדים לא מנצחים מלחמה", הם מצהירים בבירור, ומוסיפים: "גם חיסול מוחלט של צמרת חיזבאללה לא ימנע מהם לקיים טבח נוסף בצפון, כמו הטבח הנורא שהתרחש בשבעה באוקטובר".

עכשיו זה נחשף: כל הכוורת של נסראללה חוסלה | הרשימה המלאה

הם מדגישים כי אף שמבצעים מהסוג הזה פוגעים בהנהגת הארגון ובמורל לוחמיו, במציאות העגומה של המזרח התיכון, מנהיגים חדשים עולים במהרה וממלאים את מקומם של החוסלים: "חיסול ההנהגה אכן פוגע ביכולות ובמורל של הארגון, אך כפי שראינו לא פעם – ברגע שמנהיג מחוסל, תוך זמן קצר מתמנה לו מחליף, והפעילות נמשכת".

המכתב שנשלח לנתניהו וגלנט  (צילום: מטה נלחמים על הצפון)
המכתב שנשלח לנתניהו וגלנט (צילום: מטה נלחמים על הצפון)

בהמשך המכתב, התושבים פונים ישירות אל ההנהגה הישראלית ומורים לצה"ל לבצע כניסה קרקעית לשטח לבנון: "ביממה האחרונה גורמים בצה"ל הצהירו שהם מחכים להוראה ברורה מהדרג המדיני כדי להוציא לפועל כניסה קרקעית לשטח לבנון", הם חושפים, ומדגישים את דחיפות הפעולה. "אנו מפצירים בכם – קבלו את ההחלטה הנדרשת ותנו הוראה לבצע את הכניסה הקרקעית. רק כיבוש ותפיסת שטח בתוך לבנון, כמו גם יצירת רצועת ביטחון משמעותית, יאפשרו שקט לתושבי הצפון". 

התושבים מביעים אולטימטום חד וברור: הם לא יוכלו לשוב לבתיהם אם לא יובטח להם ביטחון מלא וארוך טווח. "כדי למנוע את הטבח הבא בצפון חייבים לנצח לטווח הרחוק", כותבים ומזהירים כי אם לא תתבצע פעולה צבאית מקיפה שתביא לניצחון, הם לא יחזרו לשגרת חייהם בצפון: "אנו מודיעים כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי: לא נסכים לחזור לבתינו בלי ניצחון מוחלט ולטווח ארוך. לא נהיה שוב ברווזים במטווח – התחלתם כמו שצריך, תסיימו כמו שצריך".