על פי רוב, נראה שאת השנה האחרונה לא צפה דדי ברנע, ראש המוסד, שיחווה. אחרי יותר משני עשורים בזירה המודיעינית, חתן פרס ביטחון ישראל ספג, כמו כולנו, מהלומה בדמות אירועי 7 באוקטובר, אסון שאילץ את כולנו להתפקח. פנינה בת צבי החליטה לבחור בו כאיש השנה שלה, ולציין לשבח את דרכו המוצלחת במשימת ההגנה על המדינה. 

"הבחירה הייתה קשה כי השנה הזו, שהיא כל כך דרמטית, סוערת וקשה, הולידה הרבה גיבורים", תיארה. "אבל רציתי ללכת על אחד, שפעם הוא בקטאר ופעם במצרים, פעם קופץ לפריז לפגוש את ראש ה־CIA ואז חוזר לקטאר וישראל. אני מדברת על ראש המוסד דדי ברנע. הרבה מהשיחה שלי איתך תהיה לכאורה, כי לכאורה זו עבודה של המוסד, אז בוא נלך באופן כללי. הבחור הזה התגייס למוסד ב־1996 אחרי רצח רבין. הוא היה בחור מוצלח מאוד בעניינים כלכליים, למד שני תארים בארה"ב, חזר לארץ, התחיל לעבוד, הצליח, אבל אחרי רצח רבין הוא אמר 'אני חייב לעשות משהו למען ישראל'. ברנע הצטרף למוסד ועבד עם יוסי כהן, אני חושבת שזה היה בתקופה של פרדו, שניהם עבדו באירופה יחד, הכול פורסם, ואני רצה עד יוני 2021, עת מינויו לראש המוסד. אומרים עליו 'הבחור אמנם קילר, אבל מוכשר מאוד, יצירתי מאוד'. התמלאתי גאווה אחרי שנה כל כך קשה". 

הוא נכנס לנעליו של יוסי כהן שעשה מבצעים מדהימים, כך שהאתגר של ברנע היה כגדול מאוד. 
בת צבי הסכימה, והוסיפה: "הם קיבלו יחד פרס ביטחון ישראל. ואז כהן פרש והוא נכנס לנעליים גדולות, אבל הוא ממלא אותן. אני מתפעלת ממנו. מה שמאוד מרשים אותי - מעבר לעשייה הג'יימס בונדית הזו, הוא תמיד פרש, הוא תמיד נראה כמו מישהו שיצא מהמקלחת, עם חולצה נקייה, תסרוקת, הבאיש הזה כאילו לא מזיע בכלל. את זה ראינו גם אצל יוסי כהן, קראנו לו הדוגמן".  

"בקטאר עד כמה שאני יודעת ממקורות גלויים, העיתונים, הוא מסתובב כבר די הרבה שנים, גם יוסי כהן", אמרה בסיום דבריה. "הם מכירים שם אנשים. אם הם צריכים לדבר עם המתווכים, נכון לשלוח מישהו מהמוסד". 

עריכה: מיכל קדוש