מלחמת חרבות ברזל, עודנה נמשכת, גבתה וממשיכה לגבות מחיר פצועים כבד מאוד, אך לא הרבה יודעים על העבודה יוצאת הדופן של היחידות המיוחדות, אשר פועלות תחת אש לטפל בפצועים בשדה הקרב. את תואר איש השנה, בחר פרופ' רפי קרסו, להקדיש לאותם לוחמים מופלאים ואמיצים של 669, אשר במקצועיות הגדולה ביותר הביאו את חדר ההלם לשדה הרבה, תחת אש, והצילו חיים של מאות חיילים. 

"יש לי אנשי שנה", סיפר. "הצוותים המופלאים של 669, אותם צוותים שמגיעים על הליקופטרים לפצועים ונותנים להם טיפול חירום, אין לאנשים מושג כמה חיילים הם הצילו ממוות בפעילות שלהם, הם מגישים טיפול חירום, חוסמים עורכים, עושים ניתוח דחוף גם בשטח, זאת המלחמה בה הצילו הכי הרבה אנשים ממוות בטוח תוך כדי פעילות מבורכת ופריצת דרך בכל מלחמות העולם בשירות החירום שניתן בשדה". 

"הם ממש נכנסים לשדה הקרב, תחת אש, מחלצים, ראינו שגם לצערנו חלק נפגעו, אבל זו עבודה מבורכת והצלת חיים, אנשים שלא מודעים לעניין - לא יודעים כמה עשרות או מאות חיילים ניצלו בזכות הפעולה המבורכת שלהם". 

עוד הוסיף: "כל שירותי הרפואה הצבאיים וכל שירותי הרפואה בארץ התגייסו להצלת חיים, זה תקדים מבחינת הרפואה הצבאית העולמית, להגיש את רפואת החירום ברמה הגבוהה ביותר, בזמינות הגדולה ביותר ובמקצועיות של חדר ההלם לשדה הקרב, להביא את חדר הטיפול הנמרץ לתוך שדה הקרב תחת אש, ולטפל בחיילים".