באירוע מטריד שהתרחש לפני כשבועיים בתחנת דלק דור אלון בעוטף הסמוכה לקיבוץ כפר עזה אותו פרסמנו, עובדי התחנה הותקפו לטענתם על ידי מילואימניק חייל צה"ל. כעת מתברר כי מדובר בסגן ראש עיריית באר שבע שמעון טובול.

עובד התחנה, בדואי בן 19 בשם מהאר אסרעייה, תושב הפזורה הבדואית הסמוכה לערד טען כי הותקף ואף כי החייל דרך כנגדו את נשקו. עובד נוסף בתחנה אברהים אבו עסא, חיזק את גרסתו וטען שהותקף גם הוא על ידי אותו חייל. האירוע שהתרחש לדברי אסרעייה בשל כך שהשאיר את מכוניתו מונעת וממנה עלתה בווליום גבוה מוזיקה ערבית, מתועד במצלמות האבטחה של התחנה.

"קנאה עושה קמטים": צעירה מתחה ביקורת על חליוה - ואז בנו התערב
עדי ראיה מהפיגוע בבאר שבע: "שמעתי בומים, הרגשתי את ההדף"

טובול מאשר באמצעות עורך דינו משה סוחמי כי הוא האיש שתועד במצלמות האבטחה של התחנה, אך גרסתו לאירוע שונה. לדברי עורך הדין, טובול הוא חייל מילואים כבר 200 ימים וגם עכשיו הוא נמצא בעזה. הוא אכן היה בתחנה, מאשר עו"ד סוחמי, "סיירו שם באזור, זו הגזרה שלהם ביחד עם המג"ד שלו ועוד כמה חיילים". 

סוחמי מספר כי פנה לטובול אזרח ישראלי לחוץ ומבוהל ואמר לו: "כשהגעתי מהציר רכב חתך אותי וניסה להוריד אותי מהכביש". לטענת בא כוחו של טובול, "רואים את זה גם במצלמות, שמשום מה כל העובדים בתחנה החליטו להעלים אותן. אבל אנחנו לא חושדים בבני מיעוטים שהם חס וחלילה עושים משהו לא בסדר, כי רק החיילים שלנו אשמים". 

בזמן שטובול שוחח עם האזרח "פתאום נכנס הרכב עם אותו בחור, במקרה בן מיעוטים מאותה חמולה, שבמקרה היום ביצעו את הפיגוע בבאר שבע, הכול במקרה כמובן". סוחמי ממשיך ומספר כי: "שמעון פונה אליו, לשאול מה קורה? אך הבחור יוצא מנופח לגמרי, 'מי אתם אני לא רואה אותך, אני לא מפחד ממך, שישרפו את כל החיילים של צה״ל'".

סוחמי מדגיש: "הבחור שלי (הכוונה לטובול, פ.א), שקבר כמה וכמה חברים שלו בימים שהוא עושה מילואים, לא בדיוק אהב בלשון המעטה והתחילו דחיפות בינו לבינו, והבחור הנחמד הזה רץ לתוך התחנה והזעיק עוד 4 בני מיעוטים כולם תושבי הפזורה, הם יצאו החוצה קרביים".

עובדים בתחנת דלק טוענים כי הותקפו על ידי חייל במדים. קרדיט: מצלמות אבטחה (צילום :מצלמות אבטחה)

עורך הדין נותן פרשנות שונה לאירועים המתועדים בסרטוני האבטחה: "רואים שם את המג״ד של הבחור שלי ועוד 4 שנכנסו והפרידו ואמרו: "אנחנו נדווח למשטרה"". הוא ממשיך ומפרט: "דיווחו גם בצבא. בצבא התבצע תחקיר ברמת הגדוד וברמת החטיבה ומצאו שההתנהגות שלו ללא דופי ובזה העניין נסגר. אבל כנראה שבצד השני לא כל כך אהבו את זה, במיוחד ששמעו שהוא סגן ראש עיר ותפרו סיפור שדרך עליו נשק". עורך הדין מצהיר: "שום דבר מזה לא היה". 

סוחמי מציין: "היום, כשאנחנו שנה אחרי האירוע המטורף הזה ועוד היום רצחו לנו חיילת מאותה חמולה, הגיע הזמן שניתן קרדיט לחיילים שלנו ונפסיק לסמוך כל איזה נבלה, שבא ומספר סיפורים". לדבריו, "האירוע הזה לאומני, הוא לא סתם יוצא ואומר שישרפו את כל חיילי צה"ל". הוא תוהה: "עד שלא יוצאו סכין וידקרו אותם, הם לא יכולים להגיב? אני חושב שהוא נהג באיפוק. אני בספק גדול אם המשטרה תעשה חקירה כי הדברים מדברים בעד עצמם. אגב יש שישה סרטונים, אך באופן תמוה פרסמו רק סרטון אחד, איפה כל השאר?" 

בינתיים חלה עוד תפנית בעלילה, המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב, אחד הגופים הממומן ע"י הקרן החדשה לישראל, עדכנה כי אברהים אבו עיסא, שטוען גם הוא לתקיפתו ע"י טובול באותו האירוע, קיבל היום מכתב שימוע לפני פיטורין מהנהלת תחנת הדלק בה הוא מועסק. במכתב שנשלח אליו היום, הטענות כנגדו הן: יציאה מהמשמרת, ישיבה בחוץ ללא ביצוע משימות ופתיחת מצלמות ללא אישור. השימוע אמור להתקיים בעוד יומיים.

מועצת הכפרים הבלתי מוכרים הגיבה: "העילה: השימוש בצילומי האבטחה, שבלעדיהם איש לא היה מאמין שסגן ראש עיר יכול לנהוג כבריון גלוח ראש. אצל טובול הכל בסדר. בצה"ל הסתפקו בשיחה משמעתית בחטיבה בה הוא משרת, המשטרה מכורה ודנילוביץ' נותן גב בשתיקה".