שרון אלוני-קוניו הוחזקה באכזריות בידי חמאס כ-52 ימים יחד עם שתי בנותיה בנות ה-3, יולי ואמה, ובעלה דוד. היא ובנותיה שוחררו בעסקת החטופים אך בעלה נותר בשבי. היום (שני) במלאת שנה לשבעה באוקטובר, שוחחה שרון עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM וסיפרה על המורכבות מאז אותו יום. 

בפתח דבריה שיתפה שרון: "הבוקר פקחתי את העיניים והבנתי שעברה שנה וששום דבר לא השתנה. זה נותן את הכאפה, את ההבנה שעברה שנה עגולה מהטבח הנוראי שהיה. אני חושבת על דוד שיושב שם במנהרות וחושב לעצמו שעברה שנה והוא עדין במנהרות. אני פשוט רוצה אותו בבית".

לאחר שנה בדיוק: משפחתו של החטוף עידן שתיוי התבשרה כי אינו בחיים

ישראל בגדה באזרחיה, ואין שום החלטה קבילה מלבד להחזיר אותם | בן כספית

על ההתמודדות של שתי בנותיה עם הסיטואציה המורכבת שיתפה: "אות החיים האחרון התקבל מהמשוחררות האחרונות שיצאו בעסקה. לבנות קשה, יש להן התעסקות מובנת שאבא לא כאן, והן רוצות לעשות דברים מסוימים רק איתו. זה קשה לחיות בשלום, שנחזור להיות משפחה ושנשאיר את הדבר הזה כנקודה כואבת בעבר, ולא כמשהו שמגדיר אותנו. קשה לי שאני לא יודעת מה איתו. אני רק מתפללת שהוא חזק, הוא ואחיו ובת הזוג שלו - ארבל".

שרון הוסיפה: "הבנות פותחות את זה מרצונן. הן משחזרות כל דקה משם. משהו שהוא כל כך טראומטי נצרב בתודעה. אמה מדברת על הימים שהיא הייתה עשרה ימים לבד. היא מספרת לאן לקחו אותה ושלא טיפלו בה. יש הרבה נקודות כואבות שעלו שם. לצערי לא נדע בדיוק מה היא עברה שם בעשרת הימים ההם לבד".

המורכבות נמשכת עבור אמה יולי ושרון לא רק בצל היעדרו של דוד אלא גם בצל המלחמה, שרון משתפת על ההתמודדות בחיי היום יום: "כשהיו אזעקות של המתקפה האיראנית וניסיתי להרגיע אותן במקלט. אמרתי להן שהכול בטוח, והן אמרו לי שגם בבית הישן אמרתי להן שהכול בסדר, והרעים לקחו אותן מהחלון. מבחינתן החדר הבטוח הוא החדר הכי לא בטוח. כשהן שואלות אם אבא מת, כל עוד אין לי סימוכין לזה אני אומרת להן שאבא חוזר. אם נקבל בשורה אחרת נתמודד איתה בשעתה, אבל אני לא מקבלת כזאת אופציה".

על העיסוק התקשורתי בחטופים: "פעם זה היה הנושא שפותח כל מהדורה. מדובר בחיים של אנשים, ופתאום מדברים על חוק גיוס, על איראן, על הצפון. כמובן אלה דברים מוצדקים, אבל למה נרמלנו את זה? זה לא עוד אייטם. זה בעלי שיושב ונרקב שם, זה משהו שצריך לפתוח איתו ולסגור איתו כל תכנית, לא משנה איפה".

על התנהלות הממשלה: "לבוא ולהגיד שהצד השני לא משתף פעולה, זאת הדרך הכי טובה להתנער. אם נרשה לעצמנו למסמס את זה, יהיה נוח לממשלה נוח להעלים את זה. יש חטופים בעזה כבר עשור, וראינו שהמדינה העלימה ובלעה את זה".

"גם הציבור לצערי הרב מרגיש עייף ומותש מהעובדה שאתה יוצא להילחם ולהפגנות, ואתה מקבל את הברקסים מהממשלה, אז אתה אומר: למה אני עושה את זה? נכון, זה מייאש, מי כמוני יודעת, אבל אני יודעת שיש לי שתי ילדות לטפל בהן. כל הציבור צריך להבין שהוא ההורה שלנו, ואם הוא לא יחזיק אותנו אנחנו נקרוס. אל תשכחו אותם, אל תתנו להם להישאר שם. זה מרסק".

"שיסתכלו על רון ארד. אין יותר אינדיקציה מזה. אם לא נעשה את הרעש, הם ידאגו להעלים את זה לחלוטין מסדר היום. הייתי בטוחה שגג חודש חודשיים אחרי הוא יצא. זה כמו סכין בלב להבין שעברה שנה, ושהוא עדין בגהנום הזה".אמרה בסוף דבריה. 

דוד קוניו  (צילום: מטה משפחות החטופים)
דוד קוניו  (צילום: מטה משפחות החטופים)

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm