בבית העלמין הצבאי בכפר סבא נערך היום (שני) במעמד משתתפים רבים טקס האזכרה לתצפיתנית רוני אשל ז״ל. אשל שירתה במוצב נחל עוז, ובשבת השחורה ניסתה להרגיע את אמה וכתבה שלא תדאג לה. הקשר איתה נותק, ומשפחתה האמינה שנחטפה לעזה.

בטקס אמרה שרון אשל, אמה של רוני אשל: ״איך זה שעברה שנה ואף אחד לא הודח מתפקידו בצבא? איך זה שאנשים לא נכנסו לכלא? איך זה שלא הוקמה עדיין וועדת חקירה ממלכתית? ואיך זה שראש הממשלה שולח את הילדים שלנו למותם, אבל לא את הבן שלו?״.

אשל הוסיפה: "איך זה שמאה ואחד חטופים עדיין בעזה, מחכים למדינת ישראל שתציל אותם? הרי החוזה הבסיסי שלנו עם המדינה הוא שאנחנו ניתן את הנשמה והיא תדאג לנו״.

חיכתה לרגע שתגזור את החוגר. טקס האזכרה לרוני אשל ז''ל בשנה למותה (צילום: משה נסטלבאום)
חיכתה לרגע שתגזור את החוגר. טקס האזכרה לרוני אשל ז''ל בשנה למותה (צילום: משה נסטלבאום)


לאור בקשתו של רוה"מ נתניהו לשנות את שם המלחמה מ"מלחמת חרבות ברזל" ל"מלחמת התקומה", הגיבו ההורים אשל: "לא תהיה תקומה לפני שיוחזרו 101 החטופים ותוקם ועדת חקירה ממלכתית". 

הוריה של רוני אשל ז''ל: "לא תהיה תקומה לפני שיוחזרו 101 החטופים" (צילום :ללא קרדיט)

אביה של רוני אשל אמר כי בתו חיכתה לרגע שבו תגזור את החוגר. "היא רצתה לטוס לאנגליה, להמשיך לניו יורק וללמוד בישול, אך חלומותיה נגדעו ביום הטבח. היא הייתה במותה בת 19 וארבעה חודשים". רוני ז״ל ששירתה כתצפיתנית, הועלתה לדרגת סמל לאחר מותה. השאירה אחריה הורים, אחות ואח.