ויקטור שמשון גרין, דר רחוב בן 33 שהתגורר במעון "גגון" ביפו ונרצח בשבוע שעבר בפיגוע הירי בתחנת הרכבת הקלה, הובא היום לקבורה בבית העלמין "מנוחה נכונה".

באירוע נכח אחיו של ויקטור, יואל. אמו לא הצליחה להגיע ארצה  מאיטליה בעקבות מצב הטיסות, לכן הוחלט להביאו לקבורה באותו מקום שנטמן אביו. 

נתניהו מקיים התייעצות; דרמר קטע את פגישתו עם שר החוץ הצרפתי
תם עידן הפלסטרים: ישראל מעכבת את התגובה באיראן - ויש לכך סיבה טובה

גרין שעלה ארצה לפני שנתיים, חווה חיים לא פשוטים: "הוא היה איש גאה, והיה מאמין במערכת, גם אם הארץ לא האירה לו פנים וגם כשהיה קשה. דעו שאפשר וצריך לעזור לאנשים האלה", סיפר יעלון שפגש את ויקטור במספר תקופות בחייו. 

שר החינוך יואב קיש הספיד את ויקטור ופנה לאחיו: "אני רוצה לומר שויקטור עבר תלאות בחיים, ובסוף מצא את עצמו באותה רכבת קלה ביפו ברגע גורלי, שעלה לו בחייו. אביו קבור פה בבית הקברות ואמו באיטליה לא יכלה להגיע, והייתה החלטה משותפת להביא את ויקטור לקבורה היום".

זירת הפיגוע ביפו (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אני יודע שכל עם ישראל", המשיך, "במיוחד אחרי השבעה באוקטובר, מתחבר לצער ולכאב שעברנו בשנה האחרונה. השונאים שלנו עדיין מנסים לרצוח אותנו, ולצערי באותו ערב ביפו הם הצליחו". 

"ויקטור", אמר קיש, "אני יכול לומר לך שיש פה קהל רב שהגיע לכבד אותך בדרכך האחרונה, שרואים בך חלק בלתי נפרד מעם ישראל, שכואבים את כאב המשפחה על אובדנך. מפה אני שולח תפילה לכל עם ישראל, שנצליח להביא את החטופים מעזה ושחיילינו הגיבורים ישלימו את משימתם ויחזרו לביתם".

זירת הפיגוע ביפו. העיר מתאוששת (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע ביפו. העיר מתאוששת (צילום: אבשלום ששוני)

חבר הכנסת גלעד קריב מטעם מפלגת העבודה ספד גם הוא: "אני רוצה לצרף את התנחומים של הציבור הישראלי כולו, שלמד את סיפורו העצוב והטרגי של אחיך, של אמא, של האחות, ושל כל בני המשפחה. מעטים הכירו את ויקטור וההגעה של הציבור לכאן מפגינה את הצער העמוק של כולנו על האבדן".

"ויקטור בחר לעלות לארץ, ולצערנו הארץ הזאת לא הרעיפה עליו מטובה, לצערנו הארץ שלנו גם במותו לא הרעיפה עליו רגעי חסד. סליחה שחייו קופחו בדרך כל כך אכזרית. אנחנו צריכים להתחייב שהארץ הזאת לא תהיה אוכלת יושביה, אלא תהיה ארץ זבת חלב ודבש".