טקס הזיכרון הלאומי המרכזי לציון שנה לטבח שבעה באוקטובר מתקיים הערב (שני) בפארק הירקון.  בשל הנחיות פיקוד העורף מתכונתו תהיה מצומצמת משתוכננה. 

הטקס החל בשעה 19:00. בפתחו, בשעה 19:10, התקיימה דקה דומיה. המארגנים קראו לציבור "לעצור את הכול בשעה זו ולהתייחד עם זכרם של הקורבנות".

בטקס  עלו לבמה ניצולים, בני משפחות שכולות וקרובי חטופים, שחלקו את סיפוריהם המרגשים והכואבים. בין הדוברים היה יגאל כהן, אביה של רב"ט הדר מרים כהן ז"ל, תצפיתנית שנפלה בקרב במוצב נחל עוז.

שידור ישיר:

כהן, שדיבר בשם משפחות התצפיתניות שנהרגו באותו יום גורלי, נשא דברים נוקבים: "אנחנו הקול של הבנות שאיבדנו," אמר בקול רועד מהתרגשות. "דמן זועק אלינו, ואנחנו מחויבים להשמיע את זעקתן". בדבריו, הדגיש כהן את הצורך בנשיאה באחריות: "לא נשתוק ולא ננוח עד שהאחראים יתנו את הדין," הצהיר בנחישות. "למרות הכאב העצום, נמשיך להיאבק למען הצדק והזיכרון של יקירינו."

בסיום דבריו, ביצע כהן מחווה מרגשת. הוא הפריח 16 בלונים כחולים לזכר הנופלות, ולצדם חמישה בלונים צהובים, המסמלים תקווה, עבור חמש התצפיתניות שעדיין חטופות בעזה. "למענכן - דניאלה גלבוע, קרינה ארייב, נעמה לוי, לירי אלבג ואגם ברגר," אמר האב.

טקס הזיכרון הלאומי (צילום: צילום מסך)
טקס הזיכרון הלאומי (צילום: צילום מסך)

הטקס מעורר עניין רב ברחבי העולם ומהווה אירוע הסברתי משמעותי. מעל ל-100 גופי תקשורת בינלאומיים הגיעו לסקר את האירוע, ביניהם כלי תקשורת מארה"ב, סין, רוסיה, הודו, איחוד האמירויות, אירופה, אוסטרליה, ארגנטינה ועוד. 12 מצלמות יעבירו את האירוע בשידור חי לעשרות מיליוני צופים ברחבי העולם.