תושבי ראש העין הוותיקה זועמים על העירייה שלטענתם מפקירה אותם בשעת מלחמה. לדברי התושבים, שני מקלטים ציבוריים, שהעירייה העמידה את האחד לטובת קהל בית כנסת והשני לטובת פתיחת מכון כושר פרטי, ננעלו בפניהם בשעת האזעקות, מה שגרם לתושבים להישאר ללא מרחב מוגן בשלישי שעבר. מדובר במקלטים אשר בשעת חירום אמורים היו לשמש את תושבי הרחובות הסמוכים, שבתיהם ישנים והם ללא מרחבים מוגנים.

לטענת התושבים, מיד לאחר ה-7 באוקטובר פנתה אחת התושבות באזור לעירייה וביקשה לדאוג לפינוי המקלטים על מנת שיוכלו לשרת את התושבים ולהוות מקום מוגן עבורם, אולם בפועל העירייה התעלמה מפנייתה.

נתניהו מקיים התייעצות; דרמר קטע את פגישתו עם שר החוץ הצרפתי
התכניות השתנו: ישראל קיבלה תיאבון בלבנון - זו הסיבה לכך | דיווח

מה שאירע בשלישי האחרון הוא חמור שבעתיים. "הגענו לרגע האמת. אזעקות פקדו את האזור שלנו ויש פה אוכלוסיה מעורבת עם אנשים מבוגרים, ילדים וצעירים, וכשרצנו לעבר המקלטים הציבוריים שאמורים היו להיות פתוחים ולהוות מרחב מוגן עבורינו, כך על פי הנחיות פיקוד העורף , הסתבר לנו שאף אחד בעירייה, גם לא ראש העירייה, לא דאג שהם יפונו, ובפועל לא אפשרו לנו להיכנס פנימה, ונאלצנו להיות מופקרים בחשש כבד".

תושבת רחוב סמוך למקלט הוסיפה: "המקלט הציבורי שמשמש את מכון הכושר היה נעול למטה ונכנסנו רק לאזור המדרגות כי בעל המכון סירב לפתוח אותו בטענה שיש לו שם ציוד יקר. במקלט השני, הגבאים של בית הכנסת סירבו שהדיירים שברשותם כלבים ייכנסו פנימה בטענה שיש שם ספרי תורה ואסור להכניס בעלי חיים למקום. ברור שמי שמגדל כלבים לא יפקיר אותם בשעת אזעקות, ולכן כולם נותרו בחוץ".

התקיפה האיראנית בישראל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אני לא מבינה", המשיכה, "מה זאת ההפקרות הזאת של העירייה? מדוע לא דאגו לבית הכנסת ומתפלליו למקום חלופי לתקופת המלחמה. מדוע לא דרשו כמו שעשו בערים אחרות בהם מקלטים ציבוריים הם דו שימושיים, לפנות את המקלט מציוד הכושר ולאפשר כניסה ושהות בטוחה ומרווחת לתושבים. יש פה תושבים רבים ללא מיגון ופשוט הופקרנו".

עוד אמרה כי "רק אחרי שתושבת השכונה כתבה פוסט בפייסבוק, בעל מכון הכושר יצר איתה קשר וביקש שתסיר את הפוסט, טען שהוא לא היה מעודכן בסיטואציה ואמר שהוא יפתח את דלת המכון אבל שתדאג שלא יהרסו לו את הציוד. אני לא מבינה למה הציוד בכלל נשאר שם בימים שכאלה. מדובר בעסק פרטי שפועל במרחב ציבורי, ונתנו עדיפות כלכלית על פני ביטחון התושבים - וזה פשוט הזוי ובזוי".

בהתחלה ציינו מעיריית ראש העין: "אנו פועלים בהתאם להנחיות פיקוד העורף. הנושא טופל עוד באותו ערב. נערך ביקור במקום של נציג אגף הביטחון והנהלים הובהרו. המקלטים פתוחים לציבור ויש מקום לכולם".

יירוטים של טילים איראנים (צילום :רשתות חברתיות)

התשובה הזאת קוממה את התושבים: "שקר. מקלט פתוח בדלת העליונה אבל למטה אין כניסה למרחב המוגן - אז איך הוא פתוח? מישהו פינה את ציוד חדר הכושר? מישהו פינה את בית הכנסת כדי לאפשר כניסה גם של בעלי חיים שזכאים להינצל במקרה חירום? מקלט חייב להיות נגיש ובטוח".

מעיריית ראש העין הוסיפו: "המקלטים עוברים בקרה של פיקוד העורף. התכולה מאושרת על ידי פיקוד העורף והכניסה למקלט פתוחה לציבור".

מדובר צה"ל נמסר כי "פיקוד העורף אישר את השימוש במקלט כדו תכליתי בהתאם להנחיות ובימים שבשגרה. מעבר לכך האחריות הינה על הרשות המקומית בהנחיות פיקוד העורף מצוין במפורט מה מותר להפעיל במקלט וחדר כושר אינו מופיע ברשימה. בכל מקרה בימים של חירום המקלט חייב להיות פנוי ונגיש".