לאחר סערת עניין ההפרדה המגדרית לרגל תפילת יום כיפור בגן מאיר בתל אביב, בית המשפט העליון קבע היום (רביעי) כי התפילה בתל אביב תתקיים בהפרדה. 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, לא היה מרוצה מההחלטה וכתב בחשבון ה-X שלו: "עיריית תל אביב-יפו תכבד את החלטת בית המשפט העליון ותאפשר את התפילה בגן מאיר ביום כיפור כלשונה. בית המשפט העליון נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי ובכך פתח מדרון חלקלק. אני קורא לתושבי תל אביב-יפו לכבד את פסק הדין ולאפשר את התפילה בגן מאיר".



מנגד, העותרות וארגון ראש יהודי כתבו בתגובה להחלטה: "ראש יהודי מברכת את החלטת בית המשפט העליון לאפשר תפילה בהפרדה עם מחיצה במרחב הציבורי. תל אביב היא חלק מהמדינה היהודית וגם בה מי שחפץ להתפלל בהפרדה עם מחיצה יוכל לעשות זאת".

"שמחים שבית המשפט אישר לנו להתפלל בדרכנו, על פי אמונתנו ועל פי מסורת ישראל. היהדות חזקה יותר מכל תקנה עירונית ויותר מהחלטתה האומללה של עיריית תל אביב להדיר מהמרחב הציבורי את הציבור המסורתי, ואת היהדות עצמה. יום הכיפורים הוא יום קדוש עבור כל העם היהודי ואנו מקווים שהתפילות יעברו בשלום ובאחדות בין כל חלקי העם".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב להחלטה: ״מברך את החלטת בית המשפט לאפשר תפילה בהפרדה במרחב הציבורי, בעיר העברית הראשונה. החלטת העליון היא ההחלטה הטבעית, הנכונה והראויה ביותר. טוב עשו השופטים שהעמידו את עיריית תל-אביב במקום״.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "זו הזדמנות נהדרת לתפילה המונית לכל בית ישראל, באחדות גדולה בתל אביב- 
למען השבת החטופים שלום חיילי צה"ל וניצחון במלחמה. אחרי ה7.10 כל עם ישראל דורש התייחסות אחרת של כבוד הדדי בין חלקי העם. לו יהי".

שלמה קרעי, שר התקשורת, מסר בתגובה להחלטה כי "מצער שהגענו למצב שגם המובן מאליו מגיע לבית המשפט ושגם מושכלות יסוד במדינה היהודית והדמוקרטית הפכו לשנויות במחלוקת. חבל שהגענו לכך וטוב שהטרלול הפרוגרסיבי נדחה בשאח נפש. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. גמר חתימה טובה!". 

יו״ר הימין הממלכתי וחבר הקבינט הביטחוני, השר גדעון סער מסר: "בית המשפט העליון עשה צדק כשהפך את ההחלטה הבלתי נתפסת של עירית ת״א למנוע תפילת יהודים ברשות הרבים על פי מסורת ישראל ביום הכיפורים. לעמוד על דבר פשוט וחשוב זה במדינה היהודית היחידה בעולם מול שרירות לב של רשות שלטונית הוא לא רק ההחלטה השיפוטית הנכונה. זהו בעיני מעשה של קידוש השם".

ח״כ לימור סון הר מלך: "אני מברכת על החלטת בג”ץ שמאפשרת לארגון ‘ראש יהודי’ ולתושבות תל אביב לקיים את התפילה המסורתית ביום כיפור בהפרדה בגן מאיר בתל אביב. זו החלטה חשובה שאמורה להיות מובנת מאליה במדינה יהודית, שבה לכל אדם יש זכות להתפלל על פי אמונתו גם במרחב הציבורי".

"נקווה שבעתיד עיריית תל אביב וגופים נוספים יבינו שאין להם זכות להתעמר באנשים דתיים רק בשל אמונתם. המרחב הציבורי שייך לכולם – גם לדתיים".

ארגון רבני צהר קידם גם הוא בברכה את החלטת בית המשפט העליון לאשר תפילה בהפרדה ומטעמו נכתב: "ארגון רבני צהר מקדם בברכה את החלטת בג״ץ המעידה כי השכל הישר וליברליות אמיתית, ובמיוחד אחרי שנה מורכבת שחווינו, מחייבים מתן אפשרות לכל קבוצה להתפלל לפי אמונתה. החלטה זו היא החלטה נכונה עבור מדינה יהודית ודמוקרטית, טוב והיו הדברים נפתרים בשיח בין הצדדים, אך החלטת בית המשפט היא דוגמה לחוזק צביונה ורוחה של מדינת ישראל".