מאיר בן שטרית, בן משפחתו של דביר שרביט ז"ל שנהרג אתמול עם בת הזוג שלו רויטל יהוד ז"ל בפגיעת הרקטה אתמול (רביעי) בקריית שמונה, שוחח היום עם נסים משעל וגאולה אבן־סער בתוכניתם ברדיו 103fm ושיתף אותם בזיכרונות מבן משפחתו.

בתחילת דבריו, הסביר: "הם הגיעו מאילת, שניהם, ולפני שנתיים עברו לקריית שמונה. בת זוגתו חלתה והוא הלך לטפל בה שם, והוא עבד שם כקונדיטור. אותי זה הפליא שהם לא התפנו. אין לי תשובה לזה. אני קורא למי שצריך להתפנות – אנא עשו את זה ושמרו על הבטיחות. הנה שילמנו בחיים של דביר. עם כל הכאב העמוק והצער, אני גר בקריית ארבע, הרבה אנשים קברתי".

לילה לא שקט: דיווחים על תקיפות בסוריה ובעומק לבנון
"אינטרס רחב יותר": האם ארה"ב תתמוך בתקיפת אתרי טילים בליסטיים?

"דביר הוא בן אחות של אבא שלי", המשיך, "היינו ישנים 'ראש זנב' וגדלתי איתו באותו החדר. אני משלם את המחיר הכבד על זה שעמדתי מול שאול מופז ב־24.5.2000 וסגרתי את השער של לבנון. אני האחרון שיצא ממוצב טייבה וסגרתי את השער שלו בלבנון. שאלתי אותו איך השארנו ככה את צד"ל ככה, ואם הוא לא חושב שזה יתפוצץ לנו בפנים. והנה – זה התפוצץ לנו בפנים".

"בחצי השנה האחרונה, בגלל המרחק, לא דיברתי איתו, וזה שורף לי את הלב", הודה. "הם היו ביחד זוג אוהבים, הוא טיפל בה. הם לא הספיקו להתחתן, אבל ככה רצה הגורל. הוא היה קונדיטור מאוד חרוץ. הוא עבר איתי הרבה מאוד לוויות פה בקריית ארבע, עברנו הרבה הפגנות של 'אל תתנו להם רובים', הוא היה קשור מאוד למערת המכפלה, לתפילות, ללימוד תורה. כל כך הרבה זיכרונות צצים לי ממנו".

"אני קורא מפה לראש הממשלה ולהרצי הלוי ולכל האנשים שמחזיקים בהגה: אל תעצרו, נגמרו הימים ההם שהשכול שובר את עם ישראל", הצהיר בן שטרית בסיכום דבריו. "שהארץ תהיה שקטה. אנחנו מוכנים לשלם חלילה וחס בעוד ארונות, אותנו לא שוברים. אנחנו ננצח אתכם ולא יעזור לכם כלום. עם ישראל הוא עם הנצח, והוא לא מפחד מדרך ארוכה".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm.