ארגון "ראש יהודי" הודיע היום (חמישי) כי יקיים את תפילות יום הכיפורים בבית הכנסת ולא במרחב הציבורי, זאת למרות קביעת בית המשפט העליון כי התפילות יוכלו להתקיים בהפרדה בגן מאיר ובניגוד להחלטת עיריית תל אביב שאסרה על תפילות בהפרדה מגדרית.

יו"ר הארגון, ישראל זעירא, מסר: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שאמרה את האמת הפשוטה: במדינת ישראל תפילה לפי המסורת היהודית גם במרחב הציבורי היא מובנת מאליה. לא הדרת נשים ולא אצבע בעין, לא פרובוקציה ולא אפליה. מחיצה כהלכתה כמנהג דורות. בעזרת ה', עוד תהיינה תפילות רבות במרחב הציבורי בכל הארץ, וגם בעיר העברית הראשונה".

בן משפחתו של ההרוג מק"ש: "אני זה שסגר את השער מלבנון והוא שילם את המחיר"
השמיים פתוחים: בוטלה ההמלצה לאיסור טיסות לישראל

עוד הוסיף, "בזמן מלחמה, כשחיילינו מסתכנים בקרבות גבורה, ובזמן שכל האומה מתפללת להשבת חטופינו בשלום, הדרך לנצחון והכרעת האויב כמו גם השבת חטופינו, הינה בהוספת קדושה, באחדות ובשלום פנימי. לצערנו שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו, אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת".

ישראל זעירא בכיכר ביום כיפור  (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
ישראל זעירא בכיכר ביום כיפור (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

כזכור, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לא היה מרוצה מהחלטת בית המשפט וכתב בחשבון ה-X שלו: "עיריית תל אביב-יפו תכבד את החלטת בית המשפט העליון ותאפשר את התפילה בגן מאיר ביום כיפור כלשונה. בית המשפט העליון נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי ובכך פתח מדרון חלקלק. אני קורא לתושבי תל אביב-יפו לכבד את פסק הדין ולאפשר את התפילה בגן מאיר".